مشهد-ایرنا- معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی استان خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای گرم تا چند روز آینده در مناطق مختلف این استان تداوم دارد.

یحیی قاینی پور روز شنبه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز ۶ شهرستان خراسان رضوی شامل سرخس، داورزن، مه ولات، بردسکن، سبزوار و تایباد دمای ۴۰ درجه و بالاتر را سپری کردند که بیشترین دما مربوط به سرخس با حدود ۴۴ درجه سلسیوس ثبت شده است.

وی بیان کرد: بر طبق پیش‌بینی ها، روند افزایش دما با شیب کند در استان خراسان رضوی ادامه دارد، به طوریکه بیشینه دمای مشهد برای روز دوشنبه هفته جاری ۴۰ درجه و در نواحی گرمسیر استان ۴۵ درجه پیش بینی شده است.

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش ابرناکی و وزش باد برای روزهای آینده در این استان ، گفت: وزش باد در برخی از ساعات به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان شدید و همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

قاینی پور با شاره به اینکه انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز در مشهد به ۳۷ درجه سلسیوس برسد، افزود: دیروز سرخس با دمای ۴۴ درجه سلسیوس و فریمان با ۱۵ درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده اند.