سنندج- ایرنا- طرح نگهداری محوری راههای اصلی و شریانی با رویکرد افزایش ایمنی تردد، بخشندگی و زیبایی راه در جاده‌های استان کردستان آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان روز شنبه در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح راهداری محوری، به منظور افزایش ایمنی جاده‌ای در راه‌های اصلی و شریانی استان آغاز شده است و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

فرزاد حسنی شانه سازی راهها، هدایت آب‌های سطحی و کنترل ابنیه‌های فنی در مسیرهای اصلی را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان، افزایش ایمنی تردد در مناطق مرزی برای زائران اربعین حسینی هم در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۸ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، ادامه داد: امسال باید با انجام کارهای عملیاتی ۱۶ نقطه حادثه خیز در جاده های استان رفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: امسال ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات راهداری در استان اختصاص یافته که نسبت سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

جاده‌های استان کردستان دارای ۶۶ نقطه حادثه خیز است که ۲۷ مورد آن پر تصادف و ۳۴ نقطه دارای تصادف و چهار نقطه هم نیازمند اصلاح است که رفع مشکلات ۳۲ مورد آن در حال مطالعه است.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.