سید محمدحسین ابریشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:در سراسر دنیا شرکتهای بزرگ خودروسازی مهمترین حامیان تیمهای دانشجویی برای شرکت در این مسابقات هستند به عنوان مثال شرکت بنز حامی مالی اصلی تمام تیمهای دانشجویی دانشگاه مونیخ است که قصد حضور در این مسابقات را در سالهای گذشته داشتهاند.
وی ادامه داد:کشور ژاپن حمایت از تیمهای دانشجوی را به اندازهای گسترش داده که هرسال، بیش از ۶۰ تیم دانشجویی در مسابقات فرمول دانشجویی شرکت میکنند.
سرپرست تیم دانشجویی ساخت خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تلاش ۲ساله تیم ۱۳ نفره دانشجویان این دانشگاه برای حضور در این رقابت ها گفت: هنوز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنیم و بر همین اساس آماده هرگونه همکاری با بخش های مختلفی که قصد دارند در راستای پیشرفت و اعتلای ایران عزیز قدم بردارند هستیم.
ابریشمی افزود:پس از تجربه موفق تیم های کاسپین در مسابقات ۲۰۱۴ کشور روسیه و سورنا در مسابقات ۲۰۱۸ کشور ایتالیا، تیم رهام، به عنوان سومین تیم دانشگاه فردوسی مشهد که در مسابقات فرمول دانشجویی پذیرفته شده قصد شرکت در مسابقات ۲۰۲۳ کشور ایتالیا را دارد از این رو با توجه به زمان اندک تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: همکاری با شرکتهای خودروساز باعث میشود تا امکان استفاده از برخی فناوریهای بهکار رفته در ساخت این خودروها برای دانشجویان شرکت کننده در مسابقات فراهم شود و این خودروسازان هم در آینده بتوانند از تیمهای متخصص دانشجویی برای تکمیل کادر نیروی انسانی مورد نیاز خود بهره ببرند ولی در کشور ما متأسفانه خودروسازان به دلیل شرایطی، تمایلی برای رفتن به سمت فناوریهای جدید در ساخت خودرو و حمایت از فعالیتهای دانشجویی را ندارند.
سرپرست تیم دانشجویی ساخت خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تیم فرمول دانشجویی رهام، به عنوان تنها سنگردار کشور ایران در این مسابقات، از تیر ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده و علی رغم تمام دشواری های موجود، موفق به ساخت خودرویی کاملا منطبق با قوانین و استانداردهای مسابقات شده است.
ابریشمی افزود:در این خودرو تمامی بخشها از جمله شاسی و بدنه، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم انتقال قدرت و جاذب انرژی به دست دانشجویان طراحی شده و حتی سیستمهای الکتریکی و کنترل موتور خودرو نیز به صورت کامل بازطراحی شده است.