تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فردی کاملا سالم و متخصص است و بر مسائل این وزارتخانه اشراف کامل دارد.

عباس جهانگیرزاده در گفت و گو با ایرنا درباره گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی کرسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: نظر من نسبت به نیکبخت کاملا مثبت است به ویژه که وی در تامین میوه شب عید بسیار موفق عمل کرد.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فردی کاملا سالم و متخصص است و تا امروز در تمام کارهایی که انجام داده است، هیچ آثاری از تخلف مشاهده نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان کشاورزی است نظر ما حمایت از گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه است و حتما هم در کمیسیون از وی حمایت خواهیم کرد.

جهانگیرزاده در خصوص اقبال نمایندگان به نیکبخت هم گفت: به نظر می‌رسد نظر نمایندگان به وزیر پیشنهادی مثبت است و وی می‌تواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

وی یادآور شد: بخش کشاورزی با توجه به نقشی که در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند بسیار حساس است و لازم است این وزارت خانه از حمایت‌های جدی‌تر دولت و مجلس برای ایفای وظایف خود بهره مند شود.

به گزارش ایرنا ، نامه آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی "محمدعلی نیکبخت" به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد و بررسی صلاحیت و برنامه‌های وی در دستور کار این هفته (۳۰ خردادماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

محمدعلی نیکبخت متولد بویراحمد (یاسوج) مدیر ارشد اجرایی است، وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در رده‌های بالای وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار نیکبخت به پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است.