تهران- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت و تخصص محمدعلی نیکبخت وزیرپیشنهادی جهاد کشاورزی می‌تواند منجر به جهش فعالیت‌های این بخش شود.

بهزاد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف و آسیب های بخش کشاورزی کشور این بود که وزرای قبلی این وزارتخانه از مجموعه جهاد کشاورزی نبودند.

وی اضافه کرد: محمدعلی نیکبخت از بدنه جهاد کشاورزی و دارای سابقه فعالیت زیادی در این بخش است و بنابراین شناخت مطلوبی هم از آن دارد لذا داشتن چنین شرایطی یکی از نقاط قوت معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد به شمار می رود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه فعالیت نیکبخت در سازمان تعاون روستایی که یکی از نهادهای حمایتی و پشتیبانی کشاورزی است می تواند امید بخش باشد و جهش بیشتری در فعالیت های کشاورزی ایجاد کند.

رحیمی یادآور شد: بازخوردی که از استان ها و بدنه وزارتخانه دریافت کردیم بیانگر همراهی مجموعه جهاد کشاورزی با وزیر پیشنهادی است و این مهم هم می تواند بسیار کمک حال وزیر در رفع مشکلات و پیشبرد برنامه های این بخش باشد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.