تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: محمدعلی نیکبخت، گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی، از بدنه وزارتخانه و انتخاب وی برای این حوزه به مصلحت کشور است.

پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در این حوزه تخصص دارد و از صفر شروع کرده و بخش کشاورزی را کامل می شناسد.

وی به سوابق کاری نیکبخت اشاره کرد و ادامه داد: تشخیص ما این است که انتخاب وی به مصلحت کشور است و توان اداره وزارت جهاد کشاورزی را دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نگاه خوبی به وی دارد و کمک می کنیم رای بیاورد تا این حوزه که بحث امنیت غذایی کشور و حوزه حساسی است، بدون وزیر نباشد.

اوسطی تاکید کرد: ما در کمیسیون کشاورزی مجلس تلاش می کنیم از وی دفاع و تایید کنیم و نگاه نمایندگان به نیکبخت خوب است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.