رباط کریم- ایرنا- حریق گسترده ای که صبح امروز/شنبه/ در انبار دپو لاستیک‌های ضایعات در مجاورت شهرک اشکانیه رباط‌کریم رخ داده بود با تلاش ۶ ساعته و مستمر آتش نشانان اطفا شد.

حمید رزاقی رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رباط‌کریم عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد: حوالی ظهر امروز خبر آتش سوزی گسترده در یک کارگاه بازیافت و تولید گرانول به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد که به سرعت نیروهای ۶ ایستگاه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: به دلیل همجواری کارگاه با فضای ۲ هزار متری دپوی لاستیک و کارتن و سرایت آتش به آن، حجم حریق بسیار گسترده بود که البته این موضوع به دلیل سهل انگاری در اطلاع رسانی به موقع به آتش نشانی هم رخ داد.

به گفته رزاقی، پس از ۶ ساعت تلاش مداوم آتش نشانان هم اکنون در حال لکه گیری هستیم و آتش به کلی اطفا شده است اما حجم دود بسیاری در منطقه ایجاد شد.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رباط‌کریم با بیان اینکه این حریق مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: حجم حریق گسترده بود و با استفاده از ۲ تانکر آب و خاک ریزی روی آتش از روی بالابر شهرداری سعی شد تا از آلودگی محیطی بیشتر جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: نیروهای کمکی و آتش نشان از شهرک صنعتی نصیرآباد، پرند، شهریار و نسیم شهر هم در اطفای حریق کمک کار ما بودند.