بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سهمیه استخدامی استان برای معلم مقطع ابتدایی ۴۰۲ نفر است که پس از انجام مراحل مصاحبه در سال جاری جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان هفته جاری اعلام و بلافاصله بعد از اعلام نتایج، سایر مراحل جذب پذیرفته‌شدگان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در روند ارزیابی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است گفت: تا پایان هفته اسامی هزار و ۲۰۰ نفر معادل سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی ابتدایی برای خراسان جنوبی معرفی می‌شوند و تمهیدات لازم برای مصاحبه حضوری و گزینش انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طی فرآیند دقیق با استفاده از نیروهای مجرب، افراد در مراکز تعیین شده برای مصاحبه حضور می‌یابند و امیدواریم با انجام این مراحل بتوانیم بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی ادامه داد: همچنین توزیع دفترچه و ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ در هفته جاری انجام می‌شود و رشته‌های مورد نیاز مناطق از قبل اعلام شده است.

موسوی‌نژاد به طرح افسران سپاه پیشرفت اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های معلمان جهادگر در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان نیازمند توجه در استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۵۰ معلم جهادگر در این طرح مشارکت دارند و دانش‌آموزان نیازمند توجه بیشتر در تمامی مقاطع تحصیلی با حضور جهادی این معلمان در تابستان به فعالیت درسی خود می‌پردازند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی توسعه فرهنگ جهاد و ایثار، توجه به محرومیت‌زدایی و مناطق کمتر توسعه یافته، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای معلمان، بهبود وضعیت تحصیلی و تربیتی، بهسازی فرآیند یاددهی و یادگیری، کاهش نرخ تکرار پایه و پیشگیری از ترک تحصیل را از اهداف طرح افسران سپاه پیشرفت ذکر کرد.

وی همچنین تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش در این استان را ۲۷۵ پایگاه ذکر کرد و گفت: فعالیت این پایگاه‌ها از اول تیر آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

موسوی‌نژاد افزود: بیشتر برنامه‌های این پایگاه‌ها آموزش محور همراه با فعالیت‌های اردویی، دینی، ورزشی، تفریحی و سیاحتی است که با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می‌شود استقبال دانش‌آموزان استان از کلاس‌های اوقات فراغت بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

براساس آخرین آمار رسمی، ۱۸۹ هزار و ۷۰۶ دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۲۰۴ مدرسه استان تحصیل می‌کنند و ۱۴ هزار و ۴۰۴ معلم زن و مرد مشغول تدریس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اردیبهشت امسال از نیاز این استان به جذب بیش از ۶۰۰ معلم برای سال تحصیلی پیش رو خبر داده بود.