مشهد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مشهد گفت: کاسبان و صاحبان واحدهای صنفی این شهر با همکاری آستان قدس رضوی فرهنگ میزبانی و ادب حضور در مقابل زائران بارگاه منور رضوی را در قالب سلسله نشستها و دوره های آموزشی فرا می گیرند.

هادی مخملی روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی فرهنگ میزبانی و ادب حضور ویژه خدمتگزاران زیارت در حوزه بازار حریم حرم امام رضا(ع) در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف به عنوان مجاوران حضرت رضا(ع) و اتاق اصناف به عنوان یک نهاد مدنی نسبت به ارایه خدمات مطلوب به زائران و رعایت فرهنگ میزبانی مسوولیت دارند.

وی اضافه کرد: این مسوولیت ایجاب می کند که اتاق اصناف و بازاریان فارغ از فعالیتهای سلبی خود که نظارت بر حوزه بازار است، کاسبان را به اجتناب از گران فروشی و ارایه محصول با کیفیت و ایجاد شرایط بهتر برای فروش کالا به منظور جلب رضایتمندی زائر تشویق کنند تا زائر در ارتباط با رفع نیازهای خود دچار مشکل نشود و با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کند.

مدیر مطالعات و بررسی معاونت طرح و برنامه آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی پیگیر رفع دغدغه فرهنگ میزبانی با همکاری اتاق اصناف مشهد با شعار "فرهنگ میزبانی و ادب حضور" بوده و به همین منظور برگزاری سلسله نشستهای آموزشی را برای بازاریان این شهر به ویژه بازاریان حریم حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار داده است.

عمار خسروجردی افزود: این سلسله نشستهای آموزشی از ۲ سال قبل توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پایه ریزی شده و تاکنون کاسبان و صاحبان صنوف در دوره های مرتبط با آن حضور مستمری داشته اند تا بتوان فرهنگ میزبانی شایسته که منطبق بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره رضوی است را ترویج دهند و زمینه ساز توسعه فرهنگی و هویت رضوی در میان بازاریان شوند.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز فرهنگ میزبانی و ادب حضور، ۲ نفر از استادان حوزه مشهد فروش چگونگی عرضه مناسب کالا به لحاظ شرعی و رعایت انصاف در مواجهه با زائران را شرح دادند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر پوشش ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.