آبادان - ایرنا - مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با اشاره به همراهی خیرین در حوزه درمان گفت: همزمان با اربعین حسینی از ظرفیت خیرین سلامت در گذرگاه‌های مرزی اسفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمدجواد حیدری‌پور یکشنبه هدف از بازید از گذرگاه اربعین شلمچه را ظرفیت‌سنجی مجموعه خیرین در مناطق مرزی و همراهی آنها با حوزه سلامت در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: همزمان با اربعین حسینی خیرین سلامت در مناطق مرزی فعال خواهند شد.

وی افزود: قرار است نشستی با موضوع اربعین با حضور همه مجموعه‌‎های خیرین از جمله موسسات خیریه، سمن‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، مجموعه‌ها و سازمان‌های غیردولتی با موضوع سلامت در اربعین برگزار و فعالیت آنها به صورت رسمی شکل اجرایی به خود بگیرد.

حیدری‌پور اضافه کرد: در این نشست ساماندهی و ایجاد مرکز اولویت‌ها و نیازسنجی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان فرماندهان سلامت در ایام اربعین انجام خواهد شد تا کیفیت و هم‌افزایی در خدمت رسانی را بالاتر از قبل شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در اماکن پرتردد ایام اربعین زیرساخت پایدار ایجاد و از ظرفیت خیرین در بخش تامین تجهیزات پزشکی و داروی زاِئران اربعین استفاده شود.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت ضمن تقدیر از فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و خیرین جنوب غرب خوزستان گفت: سال گذشته حدود ۱۴۰ گروه جهادی در این منطقه ساماندهی شده و به مردم خدمات‌رسانی کردند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.