اردبیل - ایرنا - کارشناس دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: وضعیت خرید گندم در مراکز خرید و سیلوهای منطقه مغان مطلوب بوده و برای افزایش ظرفیت مراکز خرید گندم استان هم برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، لیلا قنبری روز دوشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در بیله‌سوار مغان افزود: امکانات و تسهیلات لازم برای نگهداری گندم در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مناسب بوده و برای افزایش ظرفیت مراکز خرید گندم نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: همزمان با برداشت گندم در منطقه پارس‌آباد و بیله‌سوار و آغاز فعالیت سیلوها و مراکز خرید ، بازدیدهای میدانی و مرتب از مراکز خرید تضمینی گندم توسط کارشناسان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران آغاز شده و این بازدیدها تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد یافت.

کارشناس دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: طی این بازدیدها شرایط سیلوهای منطقه و میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل در خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: در بازدیدی که از بزرگترین مرکز ملکی خرید و ذخیره‌سازی گندم در شمال استان اردبیل داشتیم شاهد تلاش همکاران جهت سهولت کار گندمکاران از لحظه ورود محموله گندم تا تخلیه آن در کندوهای سیلوی ۵۰ هزار تنی روح‌کندی بودیم.

قنبری افزود: با توجه به اینکه بازدید روزانه از مراکز خرید گندم در شمال استان اردبیل توسط کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی انجام می‌شود ، کشاورزان منطقه هیچ نگرانی در خصوص تحویل گندم به سیلوها نداشته باشند.

وی درباره اهمیت و ضرورت خرید گندم در کشور اظهار کرد: خرید گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک از جایگاه مهمی برخوردار بوده و در استان اردبیل هم شاهد شرایط وضعیت مطلوب در فرآیند خرید گندم هستیم.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی سهم عمده‌ای در تامین نیاز کشور به محصولات کشاورزی و امنیت غذایی ایفا می‌کند.

سالانه ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

هر سال بالغ بر چهار میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که معادل چهار درصد مجموع محصولات تولید شده کشور است.