بندرعباس - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: تاکنون ۱۷ بقعه متبرکه این استان برای شرکت در نخستین جشنواره استانی سُلاله نام‌نویسی کردند.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه در جشنواره فرهنگی، اجتماعی و قرآنی سلاله همزمان با دهه کرامت آغاز شده و مدیران و مراکز افق آستان مقدس امازادگان تا ۱۵ تیرماه امسال فرصت بارگذاری آثار و فعالیت‌های خود در این سامانه را دارند.

وی با اشاره به اینکه حداقل باید ۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده هرمزگان در این جشنواره به آدرس solalefestival.ir شرکت کنند، ادامه داد: جشنواره سلاله یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امورخیریه و فرصتی ارزشمند برای معرفی اقدامات فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و تبیین جایگاه این بقاع متبرکه در جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه هرمزگان اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی معرفی، ارزیابی و ارتقای فعالیت‌ها و خدمات این آستان متبرکه در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی بوده و جشنواره نیز در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آزادی خاطرنشان کرد: داوری مرحله استانی نخستین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد انجام می‌شود و مرحله کشوری نیز با رقابت راه‌یافتگان از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.