دزفول – ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شوش با ‌اشاره به وجود ۲ پیچ خطرناک در جاده دسترسی به شهر حر گفت: حذف این نقطه‌های پرحادثه نیاز به مشارکت مالکان زمین‌های کشاورزی اطراف جاده دارد که تاکنون چنین همکاری انجام نشده است.

عادل شجیراتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده برای تعریض جاده دسترسی به شهر حر افزود: تعریض و آسفالت این جاده با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال طی ۲ گام درحال اجرا است.

وی ادامه داد: گام نخست این طرح به طول ۳.۵ کیلومتر دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در مرحله آسفالت قرار دارد ضمن اینکه گام دوم این طرح به طول هفت کیلومتر هم اکنون دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شوش داشتن معارض را جدی‌ترین مانع برای ایمن سازی و تعریض این جاده دانست و اظهار کرد: چنانچه مشکل معارض در محدوده اجرای این طرح حل شود پیش بینی می‌شود این طرح تا چهار ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: حذف پیچ‌های خطرناک در این جاده در گرو همکاری مالکان زمین‌های کشاورزی است که تاکنون چنین همکاری صورت نگرفته است.

شجیراتی با اشاره به وجود کانال آب کشاورزی حاشیه این جاده گفت: تلاش می‌شود تا با تعریض این محور کمترین جابه جایی کانال آب اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، تنها جاده دسترسی به شهر حر ماهانه شاهد تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ است؛ مهرماه ۱۴۰۰ در یکی از این تصادفات در این جاده شهردار وقت شهر حر در حادثه رانندگی جان باخت.

طی یک ماه گذشته نیز چندین مورد تصادف جاده‌ای، واژگونی خودرو و همچنین مرگ چهار جوان راکب موتورسیکلت در این جاده ثبت شده است.

مردم این شهر بارها نارضایتی خود را از وضع جاده اعلام کرده‌ و خواستار توجه به آن شده اند.