شهرکرد-ایرنا- آیین‌های عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) روز دوشنبه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین عزاداری حضرت جواد الائمه(ع) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوه مواجه بنی‌امیه با اهل بیت(ع) با شیوه عملیاتی بنی‌عباس متفاوت بود و شیوه حکومت بنی‌امیه با خشونت و بنی‌عباس با تزویر همراه بود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری در این آیین اظهار داشت: مامون در برخی از خصوصیات شبیه معاویه بود و تلاش می‌کرد تا گفتمان اصیل شیعه را تهی کند و شیعه را در قالب یک نام آن هم از روی اجبار نگهدارد.

وی گفت: مامون به دنبال این بود که گفتمان تشیع مبتنی بر قداست و مظلومیت بود را از شیعه بگیرد و در این مسیر نیز تلاش زیادی می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در عصر امروز شناخت دشمن تنها کافی نیست بلکه دانستن مکر دشمن را نیز ضروری است و امام علیه‌الاسلام علاوه بر شناخت دشمن به مکر دشمن نیز به شاگردان خویش یادآور می‌شوند و سوم نیز شناخت راهبرد (استراتژی) مواجه با مکر دشمن است.

طاهری یادآور شد:با شهادت امام رضا(ع) همچنان جریان دستگاه شبهه افکن مامون وجود داشت تا ذهنیت شیعه را نسبت به حضرت جواد الائمه به هم بریزد و دشمن تلاش می‌کرد پایین بودن سن امام را مورد هجمه قرار دهد اما امام با راهبردی که پیش گرفتند دشمن نتوانست به اهداف خود برسد و استقامت و تبیین از مهمترین راهبردهای امام در برابر دشمنان بود.

به گزارش ایرنا، نظیر این آیین در شهرستانهای مختلف چهارمحال و بختیاری در این روز برگزار شد.