شهریار - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شهریار گفت: همه باید همت کنیم تا سیره اخلاقی و رفتاری شهیدان در فضای عمومی جامعه و نسل امروز تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران، علی کردی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد تا بتواند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام ایستادگی کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از آن که چگونه مردن را به افراد بیاموزد، الگویی برای چگونه زیستن برای رسیدن به مقام والای انسانی است، توجه به جوهره و صفات شهدا، فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند که در آن روحیه از خودگذشتگی در حوزه‌های مختلف زندگی خود را به نمایش می‌گذارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز شهدا باید از غربت خارج شده و جامعه بیش از گذشته با ابعاد مختلف زندگی آنان آشنا شوند تا منیت‌ها جای خود را به منافع جمعی داده و توجه به ایمان عملی و دینی به اولویت جامعه تبدیل شود.

همسران جانبازان ملاردی در کارگاه آموزش تاب‌آوری اجتماعی شرکت کردند

اداره کل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران در گرازش دیگری ا علام کرد: ۳۵ نفر از همسران جانبازان شهرستان ملارد در کارگاه آموزشی یک‌روزه با عنوان «افزایش تاب‌آوری در برابر مشکلات اجتماعی» شرکت کردند.

صفرعلی عنبربیز رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران ملارد در سخنانی کوتاه در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی در افزایش آگاهی خانواده ها و کاهش احتمال گرایش جوانان به ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود : باید احساس مسوولیت را در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کنند از خود شروع کنیم و بعد به آحاد جامعه به ویژه به جامعه هدف انتقال دهیم.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای مداوم و متوالی دوره هـای آموزشی زیر نظـر اساتید مجرب و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تلاش نماییم با ارتقاء سطح آگاهی خانواده هـا و دانش برقراری ارتباط صحیح بین اعضاء خانواده، گامهای موثری درجهت پیشگیری از گرایش به ناهنجاری های اجتماعی برداشته شود.