بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: ۲۷۸ تن سهمیه شکر و برنج تنظیم بازار به این استان اختصاص یافته است که به‌تدریج توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار خراسان جنوبی افزود: از این مقدار ۹۸ تن شکر خانوار و ۱۸۰ تن برنج هندی است که پس از مشخص شدن برش شهرستانی از شنبه هفته آینده در استان توزیع می‌شود.

وی گفت: هر کیلوگرم برنج هندی ۳۵ هزار تومان و هر کیلوگرم شکر با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اجرای طرح ویژه نظارتی در اعیاد غدیر تا قربان اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان نداریم و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا با توجه به کاهش تولید مرغ در تیر ماه، دچار مشکل نشویم.

وی گفت: با خروج غیرقانونی مرغ از استان برخوردهای جدی خواهیم داشت و مرغ به دلیل اختلاف قیمت در خراسان جنوبی با استان‌های همجوار، قاچاق می‌شود.

اشرفی با اشاره به نوسانات قیمت و قاچاق لاستیک در خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان مصوبه کارگروه تنظیم بازار، توزیع هرگونه لاستیک از طریق تنظیم بازار انجام خواهد شد تا در بازار استان دچار مشکل نشویم.

تشکیل ۱۳۵ پرونده تخلف در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۲ ماه گذشته با بازرسی مستمر بازار ۱۳۵ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان در استان تشکیل شده است.

حامد حسن‌نژاد افزود: در این مدت سه هزار و ۱۲۲ مورد بازرسی از بازار استان انجام شده است.

وی با اشاره به تغییرات قیمتی در استان گفت: در ۲ ماه گذشته نخود هفت درصد، شکر ۴۳ درصد، قند ۲۱ درصد، چای گلین ۲۱ درصد، برنج پاکستانی هفت درصد، گوشت گوساله ۲۱ درصد، گوشت شتر ۱۰ درصد، سیب درختی ۴۱ درصد، سیمان ۱۸ درصد، مرغ هشت درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد و هویج ۲۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت قیمت پیاز ۱۶ درصد، سیب زمینی ۶ درصد، خیار سبز ۲۹ درصد، گوجه‌فرنگی ۲۳ درصد، آهن نمره ۱۶، ۱۳ درصد و پروفیل ۱۲ درصد کاهش یافته است.