بوشهر – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: سیاست این سازمان تصدی‌گری در برنامه‌های فرهنگی و دینی نیست برهمین اساس تسهیل‌گری برای جلب مشارکت مردم در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌السلام محمد قادری روز سه‌شنبه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مردمی سازی در دستور کار تبلیغات اسلامی است و تمام تلاش این مجموعه در زمینه کنش‌گری مناسب و راهبری کردن جریان مردمی است.

وی افزود: جهاد تبیین بعنوان محور و یک اصل در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار دارد.

قادری گفت: در این ارتباط متناسب سازی برنامه‌ها و آمایش دقیق سرزمینی از لحاظ زیست بوم‌های ۱۸ گانه فرهنگی، گسترش مخاطب و همه‌گیری پیام که از الزام‌های جهاد تبیین و زمینه‌سازی نقش آفرینی تمام قشرها است بعنوان دستور ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآورشد: تشکیل معاونت تبلیغ نوین در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی، نهضت پیشرفت و نقش آفرینی بانوان الگویی، تاسیس بنیاد ملی نوجوانان و تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این سازمان است.

قادری گفت: یکی از مشکلات دستگاه‌های فرهنگی این است که با بودجه دولتی معارض و آن را رقیبی برای جریان مردمی می‌دانند.

وی با اشاره به تشکل اتاق وضعیت فرهنگی استان بوشهرگفت: در این وضعیت فرهنگی زیست بوم‌های مختلف ۱۸گانه که فعالیت‌های ساختاریافته نهادهای مردمی از جمله آنها است پژوهش می‌شود و نظام مسائل استان با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی مبتنی بر امیدآفرینی، سبک زندگی و خانواده است افزود: در مسائل استان بوشهر سه مساله خانواده، انسجام هویت و کنش اجتماعی در دستور کار قرار دارد و برای این مسائل نیز برنامه‌های متفاوت و عملیاتی تعریف شده است.

به گفته قادری در همین ارتباط با رویکرد "نشر خوبی‌ها" بعنوان شعار اصلی پویش‌های تبلیغات اسلامی در سالجاری مطرح است که در۶ مرحله شامل شناساندن، دیدن، اعلان، دعوت و روایت و تکریم خوبی‌ها در جامعه ضروری است.

وی ادامه داد: مسجد محله محور از دیگر رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا امسال یکی از امامان محله استان بوشهراز شهر آبپخش بعنوان برترین امام جماعت و محله کشور معرفی شدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مسجد جامعه پرداز بعنوان قلب محله باید بتواند تمام عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی محله را راهبری کند.

قادری بیان کرد: در این راستا ۲۰ روحانی در ۲۰ محله آسیب پذیر استان بوشهر و ۸۰ روحانی نیز درشبکه امامت در استان نقش آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید برشعار بوشهر پایتخت مقاومت و استکبارستیزی و پایتخت قرآنی کشور گفت: سابقه ۵۰۰ ساله مقاومت در این استان بعنوان یک عنصر مهم هویت ساز به شمار می‌رود که دراین راستا نسبت به تربیت راوی و تولید گسترده مصنوعات فرهنگی گام‌های مهمی برداشته شده است.