یاسوج- ایرنا- مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مهم ترین اقدام دولت سیزدهم از روز اول شروع، بازگشت آسایش به کشور است و آیت الله رئیسی، با تقوای سیاسی آرامش همه جانبه را حاکم کرد و اکنون تمرکز دولت بر افزایش رضایتمندی مردم با کارآمدی دولتمردان است.

به گزارش ایرنا، عبدالله مرادی روز سه شنبه در دومین دوره همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور فرمانداران چهار استان کشور در یاسوج، اظهار کرد: دولت سیزدهم، زمانی بر سرکار آمده بود که چرخ زندگی مردم، تولید و اقتصاد از حرکت باز ایستاده بود.

وی افزود: روابط خارجی ایران در دولت گذشته به شدت تخریب شده بود و در حوزه روابط با کشورهای خارجی حتی با کشورهای همسایه روابط‌ ایران به بدترین شکل ممکن رسیده بود.

مرادی بیان کرد: انباشت بدهی، تورم ۶۰ درصدی، کمبود کالاهای اساسی و از هم مهمتر روند نزولی و فرسایشی سرمایه اجتماعی میراث دولت گذشته بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در این دولت پروژه‌های بزرگی همچون آبرسانی به خوزستان، همدان و سنندج به نتیجه رسیده و با شتاب بسیار زیادی در حال انجام است.

مرادی ابراز کرد: دولت، سیاست خارجی متوازنی را رقم زد و تعامل عزتمندانه را در حوزه اروپا و امریکا دنبال می‌کند و در ارتباط با همسایگان نیز روابط متوازنی را دارد.

وی ادامه داد: در کنار این سیاست خارجی متوازن و آرامش سیاسی دولت سیزدهم دچار هیچگونه دوقطبی نشد اما دولت های قبل هر یک به نوعی دچار دو قطبی هایی شده بودند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: مردمی بودن دولت سیزدهم با نخبگانی بودن تعارضی ندارد و جهادی بودن آن هم با تخصصی بودن تعارضی ندارد.

مرادی ابراز کرد: در این دولت شاهد تعامل میز و میدان هستیم و برای نمونه احمد وحیدی وزیر کشور هم مرد میدان و هم مرد تدبیر و مدیریت است.

وی تاکید کرد: نقش فرمانداران در رضایت عمومی مهم است و باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن با ترفند های مختلف مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار گرفته است.

مرادی ادامه داد: باید فرمانداران به دور از هر گونه شائبه و حمایتی از یک نامزد خاص زمینه انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.