به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا قادری» در نشست سرمایه گذاری کارایا با همراهی مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته شرکت ملی پست که با حضور استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان این حوزه برگزار شد، افزود: پست ایران قدیمیترین پست دنیا است و ما را به عنوان مخترعین پست میشناسند. پست سه قرن را درک کرده و باقی ماندن در این عرصه نیازمند خلاقیت و نوآوری است.
وی تاکید کرد: هدف ما در شرکت ملی پست کمک کردن به استارتاپهای خرد است. دنیای امروز دنیای دیجیتال است و در عصری هستیم که همه چیز به سمت دیجیتال شدن در حرکت است.
قادری ادامهداد: در این عصر صدای مشتری و کاربر بلند است و شنیده میشود. پاسخگویی به نیاز مخاطب کار یک کسب و کار خطی نیست و نیازمند اکوسیستمی است که در چارچوب کسب و کار پلتفرمی فعالیت میکند.
وی تاکید کرد: این فضا نیازمند آن است تا شرکتهای بسیاری جذب شوند تا بتوانند نیازهای مشتریان پست را شخصیسازی کنند، به همین دلیل مرکز نوآوری پست را در سال ۱۴۰۰ راهاندازی کردیم تا هوشمندسازی و دیجیتالی شدن پست سرعت بگیرد و در کنار آن بتوانیم از شرکتهای دانشبنیان حمایت کنیم.
عضو هیات مدیره شبکه ملی پست تصریح کرد: از مهر ۱۴۰۰ که این کار را آغاز کردیم تا امروز بیش از ۱۱۸ شرکت عضو مرکز نوآوری ما هستند و در ۱۲ استان و در زمینههای مختلف فعالیت میکنید. یکی از اساسیترین نیازهای مجموعهها جذب سرمایهگذار است تا بتواند بازار را تامین کند.
وی خاطرنشانکرد: امروز با همکاری مجموعه «کارایا» این مسیر را آغاز کردیم تا سرمایهگذاران بخش خصوصی فرصتی پیدا کنند تا روی این شرکتهای دانشبنیان سرمایهگذاری کنند.
رییس مرکز نوآوری پست تصریح کرد: با توجه به گستردگی فعالیتهای پست و مشتریانی که دارد، برای شرکتهایی که با مرکز نوآوری کار میکنند بازار را تضمین میکنیم.
وی اظهار داشت: موزه ارتباطات قرار است از این به بعد کارخانه نوآوری پست باشد. در گذشته اینجا مرکز نوآوری بود اما از آنجایی که قصد داریم صنعت نیز در بخش پست حضور پررنگتری داشته باشد قرار است این مرکز به کارخانه نوآوری تبدیل شود.