ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری مسجد را از ارکان اساسی و اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مکان مقدس به عنوان پایگاه سیاسی اجتماعی در نظام اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه شنبه در جلسه احیای مساجد استان در ساری با بیان اینکه آبادانی محل به آبادانی مسجد وابستگی دارد، افزود: ابتدا باید مسجد محل آباد شود تا بتوانیم محله را آباد کنیم.
وی اظهار داشت: تمام ارکان، عناصر و نهادهای مساجد باید شکل بگیرد تا بتوانیم نسب به احیای مساجد امیدوار باشیم.
وی نخستین شرط احیای مساجد را برخورداری از امام جماعت دانست و خاطرنشان کرد: امام جماعت مساجد باید بعنوان یک مدیر مرکز فرهنگی از حقوق و مزایای کافی برخوردار شود تا بتواند مدت زمان بیشتری را صرف امور و کارکردهای مسجد اختصاص دهد.
نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم استفاده از روحانیون جوان بعنوان امام جماعت مساجد استان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی تمام داشته های مساجد را دوباره احیا کنیم.
آیت الله لائینی ایجاد تحول فرهنگی در جامعه را در گرو احیای کارکردهای مسجد دانست و افزود: برای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه ابتدا باید مساجد را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه مساجد از دیرباز تاکنون پایگاه مردم بوده است، افزود: باید کارکردهای مسجد را به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن برجسته کنیم.
وی با عنوان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب درصدد ضربه زدن به این پایگاه‌های عبادی سیاسی هستند، افزود: این در حالیست که ما هنوز برای تقویت نقش مسجد و بهره‌گیری درست از این ظرفیت برنامه مدونی تهیه و تدوین نکره ایم.
وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۶۰۰ مسجد در استان مازندران، خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها یک سوم مساجد در استان از امام جماعت برخوردارند که این زیبنده نظام اسلامی نیست.