گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: دشمنان باید بدانند هیچ حرکت و اقدامی از سوی آنها بی پاسخ نمی ماند و با حضور گسترده ماموران انتظامی در صحنه نظم و امنیت نمی توانند به اهداف خود برسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی گناباد با اشاره به غائله ها و رخدادهای سال گذشته در سطح کشور تصریح کرد: این اقدامات دشمنان با حضور تاثیرگذار نیروهای انتظامی و امنیتی و پشتوانه و همراهی مردم و مسوولان ذیربط خنثی شد.

وی ادامه داد: حضور مقتدرانه در صحنه و برخورد قاطع با بر هم زنندگان امنیت از افتخارات نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۲۰ روز با جنگ ترکیبی دشمنان و عوامل آنها شبانه روزی و با همه شرایط موجود مقاومت کردیم و در آن شرایط باید هم با معاندین در میدان مقابله و هم عملیات روانی را در فضای مجازی خنثی می کردیم.

تقوی افزود: دشمن به خوبی دریافته بود که محدودیت های کرونا خیلی از موضوعات را تحت الشعاع قرار داده است و در حالی که ما در داخل به فکر درمان و مقابله با کرونا بودیم و استفاده از فضای مجازی هم گسترش یافته بود در این شرایط جنگ ترکیبی را علیه جامعه اسلامی ما تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش شبهه افکنی دشمنان و از طرفی گسترش فضای مجازی، در خیابانها بیشتر با قشری مواجه بودیم که در گذشته کمتر در کف خیابان مشاهده می شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی با حمایت شورای تامین و اخذ تصمیمهای درست در برابر هجوم دشمنان به پیروزی دست یافت.

تقوی افزود:گناباد از دیرباز مرکز تمدن بوده و مصداق بارز آن وجود قنات و آثار تاریخی چند هزار ساله مانند قنات قصبه است و بیش از ۳۲۰ شهید در راه دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و سرحدات کشور تقدیم کرده که ۲۰ نفر آنان شهدای نیروی انتظامی هستند.

فرماندار گناباد هم با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در زمینه های مختلف و از جمله مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر گفت: فضای همدلی بسیار خوبی در شورای تامین این شهرستان برای انجام وظایف ماموریت های این نیرو وجود دارد.

رضا نصیری با اشاره به بعد مسافت گناباد با مرکز خراسان رضوی توجه بیشتر ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در تقویت تجهیزات و امکانات فرماندهی انتظامی گناباد را خواستار شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با جان و دل در راه خدمت به مردم و تامین آسایش و امنیت جامعه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

او اضافه کرد: بعد از غائله های پارسال دشمنان در سطح کشور نیروی انتظامی علاوه بر مقابله با هنجارشکنان همواره در کنار مردم و در تامین آسایش و امنیت آنان همت گمارد و ما باید قدردان زحمات این نیرو باشیم.

در پایان این آیین سرهنگ علی رجبی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان گناباد معرفی و از خدمات پنج ساله سرهنگ قربانعلی قربانی در این سمت قدردانی شد.

سرهنگ قربانی به عنوان فرمانده انتظامی قوچان معرفی و سرهنگ رجبی هم پیش از این فرمانده انتظامی شهرستان جوین بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.