کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:اطلاع رسانی صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی موجب امید آفرینی در بین آحاد جامعه می شود و استادان دانشگاه در این خصوص نقش ویژه دارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز چهارشنبه در همایش سراسری ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاه کاشان افزود:استادان بسیجی برای امیدآفرینی در بین دانشجویان باید حوادث ۴۵ ساله انقلاب اسلامی را برای دانشجویان بیان کنند،همه قدرت های شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) با یکدیگر متحد بودند اما اراده خداوند بر پیروزی انقلاب اسلامی بود و این اراده الهی محقق شد.

وی اظهار کرد:آمریکا ژنرال هایزر را برای ایجاد کودتای نظامی به ایران فرستاد و از کشتن صدها هزار نفر هم ترسی نداشتند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند،تنها چهار سطر از اطلاعیه امام راحل(ره) که فرمودند این حکومت نظامی در ساعت چهار عصر خلاف شرع است و مردم وارد خیابان ها شوند،اینجا آیت الله طالقانی به امام خمینی(ره) معترض می شود اما امام راحل(ره) فرمودند اگر این موضوع حرف من نباشد شما چه می گویید،اطلاعات رهبر ملت ایران از بالا به پایین است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:هشت سال جنگ تحمیلی با امداد امام عصر(عج) و پیروزی ملت ایران به پایان رسید،بعد از امام راحل(ره)دست عنایت خداوند پشت سر انقلاب اسلامی بود و ساعت هشت صبح جلسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل و عصر همان روز جانشین امام راحل(ره) که بزرگ ترین شاگرد ایشان هم هستند ،مشخص و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان رهبر ایران انتخاب شدند.

حجت الاسلام حسینی گفت:وقتی معظم له به دیدن خانواده امام راحل(ره) رفتند، مرحوم حاج احمد خمینی فرمود که بزرگ ترین تسکین برای ما انتخاب شما به عنوان رهبری است.

وی افزود:در طول دوران رهبری مقام معظم رهبری حواث سنگینی رخ داد،بدون اتصال با غیب و عنایات امام عصر(عج) کارها پیش نمی رود،در حادثه عین الاسد وقتی شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید،سردار سلامی به کنار مزار حاج قاسم آمد و گفت که به زودی انتقام این شهید بزرگوار را از دشمن می گیریم.

وی اظهار کرد: رییس جمهور وقت آمریکا ترامپ تهدید کرد که اگر ایران نسبت به شهادت شهید سلیمانی اقدامی انجام دهد ،۵۲ نقطه ازجمله بیت رهبری را هدف می گیرم،کشورهای مختلفی ازجمله روسیه ابرقدرت به ایران پیغام داد که انتقام نگیرید چون آمریکا گرگ حار است، اما نائب عام امام عصر(عج) دستور خود را صادر و در روز ۱۹ دی که مردم قم با مقام معظم رهبری دیدار داشتند عین الاسد از طرف ما مورد حمله قرار گرفت و دشمن جرات کوچکترین اقدامی علیه ملت ایران را به خود راه نداد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:معظم له فرمودند که حمله به عین الاسد و تشییع جنازه میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی یوم الله است ، برای امیدآفرینی در بین آحاد جامعه ازجمله دانشجویان باید یوم الله های انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنیم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت:شهید چمران الگویی برای ایمان و امید است،این شهید بزرگوار متولد شهر تهران است و در مقاطع ابتدایی ، دبیرستان و دانشگاه همواره ممتاز بود،استاد ترمودینامیک ایشان آقای بازرگان کسی بود که به هیچ فردی نمره ۲۰ نداده بود اما به شهید چمران نمره ۲۰ داد ، این شهید بزرگوار از طرف دانشگاه تهران به دانشگاه تگزاس بورسیه شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت و سپس در دانشگاه کالیفورنیا مدرک دکتری خود را دریافت کرد.

وی اظهار کرد: مادر این شهید بزرگوار به وی سفارش کرد که همواره و در همه امور خداوند را در نظر داشته باشد ، مدت زمان سفر شهید چمران تا لحظه بازگشت به کشور ۲۲ سال طول کشید،ایشان با یک خانم مسلمان آمریکایی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر و سه پسر شد.

امام جمعه کاشان در ادامه بیان کرد: این دانشجوی ممتاز نسبت به مسائل سیاسی هم بی تفاوت نبود به گونه ای که در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ وقتی نیکسون به ایران آمد دانشجویان به این سفر معترض بودند و شهید چمران از کسانی بود که شعله اعتراض را در دانشگاه ایجاد کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت:شهید چمران انجمن اسلامی را در آمریکا ایجاد و تحکیم کرد ، علیه جنایات شاه موضع گیری می کند به همین دلیل بورسیه وی لغو شد،در سازمان ملل متحد سالنی به نام معبد وجود داشت و افراد در آنجا توقف می کردند و شهید چمران در اعتراض به جنایات شاه و ساواک همراه ۱۱ نفر از دوستانش در آن سالن تحصن می کنند و ساعت ها بست می نشیند و پلیس سازمان ملل ایشان را با اجبار از آن معبد خارج می کنند ،فیلم برداری از این رویداد انجام شده و خود دستمایه ای علیه جنایات شاه می شود.

وی افزود:تحقیقات شهید چمران در موسسه (بل) به لحاظ علمی و اقتصادی به اوج خود می رسد،ایشان همه این امکانات را رها کرد و به لبنان آمد،ایشان گفته بودند که نمی خواهم نتیجه تحقیقات من در تسلیحات نظامی آمریکا استفاده شود.

وی اظهار کرد: در امور اعتقادی شهید چمران شاگرد آیت الله طالقانی بود و در حوزه فلسفه شاگرد شهید آیت الله شهید مطهری بود و با آقای بازرگان و نهضت ملی هم ارتباط داشت و شاید رفاقت با بازرگان موجب شد که وقتی امام موسی صدر از بازرگان درخواست کرد که ما مدرسه ای در لبنان داریم به دنبال مدیری برای آن هستیم، بازرگان شهید چمران را به امام موسی صدر معرفی کرد و جنبش أمَل ایجاد شد اما بعد ها شهید چمران از چمران بازرگان به چمران امام خمینی(ره) ارتقا پیدا کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ایران آمد و با امام راحل(ره) دیداری داشت و آنجا امام خمینی(ره) به ایشان فرمودند که ایران بمانید و این شهید بزرگوار در دولت موقت معاون نخست وزیر بود،وقتی قائله کردستان پیش آمد،بازرگان شهید چمران را برای رفع این قائله به کردستان فرستاد.

حجت الاسلام حسینی گفت:وقتی شهید چمران به کردستان رسید و وارد شهر پاوه شد،همه شهر پاوه غیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سقوط کرده بود و تنها ۱۶ پاسدار مانده بود و ۶ پاسدار هم مجروح شده بودند،شهید چمران می گوید که من غربت بچه های سپاه پاسداران را در شهر پاوه دیدم که بلندگوی دموکرات ها در کوچه های این شهر اعلام می کرد که مردم پاوه به ما ملحق شوید ، ما قصدمان این است که سر چمران و پاسداران را ببریم و با شما مردم کاری نداریم.

وی افزود:شهید چمران می گوید در همه دوران های مبارزه ام از زمان شاه،در مصر،لبنان شبی به این غربت ندیدم،شهید چمران می گوید روز بعد تعدادی از پاسداران ما ندای الله اکبر سر دادند و گفتند که حضرت امام خمینی(ره) پیام دادند که ارتش باید ظزف ۲۴ ساعت به پاوه رفته و این ضدانقلاب ها را قلع و قمع کند.

وی اظهار کرد:شهید چمران می گوید اطلاعیه حضرت امام خمینی(ره) به قدری اثرگذار بود که قبل از رسیدن حتی یک نیروی کمکی با همین تعداد نیروی کم شهر پاوه را فتح کردیم و این نشانه ایمان و امید است که با چند خط ولی فقیه دشمن شکست خورد.

به گزارش ایرنا، سی و یکم خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران با درخواست اساتید و تاکید مقام معظم رهبری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز ملی استادان بسیجی نامگذاری شده و همه ساله به این مناسبت بسیج اساتید در سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می دارند، در سال جاری هم با درخواست و پیگیری اساتید دانشگاه‌ها، این روز با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی سراسر کشور همزمان در دانشگاه های مادر و اصلی کشور برگزار شد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.