گناوه - ایرنا - رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری شناورها در این بندر به زودی با استقرار یک فروند بارج (حمل بار) افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، احمد محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه بندر دیلم با ۹۰ متر اسکله، ظرفیت پذیرپش سه تا چهار شناور برای تخلیه و بارگیری دارد و این ظرفیت اندک منجر شده است شمار شناورهای در نوبت تخلیه بندر به حدود ۶۰ الی ۷۰ فروند شناور برسد، با استقرار یک فروند بارج، ظرفیت پذیرش ۲ شناور دیگر در این بندر فراهم خواهد شد.

وی گفت: بندر دیلم در حدود ۲۶۰ فروند موتورلنج باری ساماندهی شده و حدود ۶۰ شناور صیادی دارد که این تعداد شناور با توجه به مساحت اندک خور منجر به ازدحام شناورها شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکل، پیگیری‌های خوبی برای اطاله خور بندر دیلم انجام شده است که امسال با حضور مسئولان استانی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با اطاله خور دیلم به طول بیش از ۴۰۰ متر، علاوه بر افزایش ایمنی تردد و توقف شناورها، خطر غرق و آتش‌سوزی‌های پردامنه شناورها نیز به حداقل می‌رسد.

محمودی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ماه گذشته یک فروند شناور آتشخوار در بندر دیلم مستقر شده است تا در کنار شناور جستجو ، نجات و امداد رسانی و اطفا حریق بهینه شناورها را در شرایط اضطراری میسر سازد.

وی اظهار کرد: طرح بهسازی و نوسازی اسکله این بندر از اولویت‌های اصلی و دستور کار این اداره در راستای تحقق یکی از مطالبه‌های جدی دریانوردان دیلمی قرار دارد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم افزود: اجرای طرح توسعه جامع بندر دیلم نیز از اولویت‌های این بندر بوده که پیگیری لازم در این زمینه انجام شده است.

دیلم از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است.