گناباد-ایرنا- معاون اداری و مالی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: میزان اعتبارات عمرانی این مجتمع طی سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته با ۳۴ درصد افزایش به ۱۸۰ میلیارد ریال رسید.

حسین مهدیان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این رشد اعتبارات بخش زیادی از نواقص طرحهای عمرانی امسال پردیس مجتمع آموزش عالی گناباد برطرف می شود و این طرحها به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: خوابگاه دانشجویی و زیرساختهای فناوری اطلاعات این مجتمع هم با اعتبارات یاد شده در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اداری و مالی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: علاوه بر این ، پیگیریهای از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب اعتبارات متفرقه در حال انجام است و مدیران مربوطه قول مساعدت داده اند.

رییس مجتمع آموزش عالی گناباد پیش از این نیز گفته بود: تکمیل طرحهای عمرانی این مجتمع نیازمند بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که از محل اعتبارات سفر استانی امسال رییس جمهور به خراسان رضوی ۲۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای عمرانی مجتمع اختصاص یافت.

دکتر علیرضا زمانی بهابادی افزود: از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده و بقیه در دست پیگیری است.

مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای سه هزار و ۷۶۹ دانشجو در ۲۲ رشته دانشگاهی با ۴۵ نفر عضو هیات علمی است و توان افزایش دانشجویان تا سقف پنج هزار نفر را دارد.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.