کیش – ایرنا - رییس اداره آتش‌نشانی کیش گفت: تجهیزات موجود در آتش نشانی کیش کامل است و برای مقابله با حوادث احتمالی در سطح جزیره، آمادگی لازم وجود دارد.

«سهراب رضایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش نشانی کیش تجهیزات لازم برای امداد رسانی به بلندترین برج‌های این جزیره را نیز دارد، اظهار کرد: طول نردبان آتش نشانی ۵۷ متر است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد؛‌ البته تلاش‌ها برای تجهیز سیستم آتش نشانی جزیره به بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانی کیش دارای ۱۲ خودروی امداد رسانی است، افزود: تمامی تجهیزات خودرویی به طور مرتب بازبینی می‌شود تا از کارکرد تجهیزات در زمان بروز سانحه اطمینان لازم حاصل گردد.

«رضایی» با اشاره به فعالیت ۶۰ نفر نیروی متخصص در اداره آتش نشانی کیش، بیان کرد: در همین راستا با کمبود نیرو مواجه بودیم که خوشبختانه مجوز جذب ۱۲ نیروی متخصص جدید صادر شد و هم اکنون منتظر صدور کارت‌های بهداشت این افراد برای آغاز به کارشان هستیم.

وی ادامه داد: افراد جذب شده در آتش نشانی باید شرایط خاصی از جمله قدرت بدنی کافی را داشته باشند؛ در همین راستا نیز نیروهای جدید جذب شده دوره‌های تخصصی ۵۰ روزه را در تهران طی کرده‌اند و کاملا آماده آغاز به کار هستند.