سنندج-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۹۵ درصد طرح های تولیدی ارجاع شده به محیط زیست، با هدف توسعه پایدار و تحقق شعار سال مورد موافقت محیط زیست استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، اقبال حمیدی عصر چهارشنبه در پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این آمار با در نظر گرفتن مقررات سازمان حفاظت محیط زیست، نشان از همسوی محیط زیست با توسعه استان دارد.

وی ادامه داد: به منظور اجرای قانون و بارگذاری منطبق بر توسعه پایدار استان در این کمیسیون پرونده ها مورد بررسی قرار گرفته و اعتراض های واصله پاسخ داده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه تاکید کرد: کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک تقاضای واحدهایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان مجاز به استقرار نبوده و در این بررسی رعایت حریم ها، فاصله‌ها، محل اجرای طرح و حریم شهرها و شدت آلودگی مورد توجه قرار گرفته است و اجازه فعالیت به آنها منطبق بر شرایط و ضوابط مربوطه تعیین می‌شود.

در این کمیسیون هفت طرح در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که با پنج طرح موافقت با یک طرح مخالفت و یک طرح هم مصوب شد که بررسی های بیشتری بر روی آن انجام شود.