همدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: ایجاد فرصت شغلی و ساخت مسکن یکی از نیازهای کنونی جامعه است که امید می رود خیران در این زمینه پیشگام شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی روز چهارشنبه در نخستین مجمع خیرین همدان اظهار داشت: کارهای خیر باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد بنابراین نیاز شناسی و اولویت سنجی در کارهای خیر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی کارهای خیر صورت گرفته نیاز ضروری همدان نبوده است اضافه کرد: پیشتر خیری در شهر همدان زمینی اهدا کرده اما تاکنون از آن استفاده نشده است.

امام جمعه همدان گفت: با وجود فعالیت موسساتی با میلیاردها تومان سرمایه اماجوانانی در این شهر معطل تامین شغل و مسکن هستند.
آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد:
تعامل خیرین با یکدیگر برای انجام کارهای مولد ضروری است تا با اولویت سنجی برای نمونه خیران اقدام به ایجاد کارخانه و فرصت شغلی کنند.
استاندار همدان نیز با بیان اینکه فرهنگ ایرانی مبتنی بر نوع دوستی است گفت: انجام کار خیر موهبتی الهی است که نصیب هر کسی نمی شود و این توفیق شامل انسان های شایسته می شود

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: موسسات خیری که در استان همدان فعال هستند اما به منظور تمرکز و هماهنگی، مجمع خیرین شکل گرفت تا امورات را به شایستگی سر و سامان دهند.