مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار کشور، دریافت پروانه تخصصی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای همه صاحبان نمایشگاه های خودرو در این شهر الزامی است.

حسین حسینی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت این پروانه مستلزم گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی است، اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به صاحبان کسب راهنمایی های لازم در این زمینه را خواهد داد.

وی بیان کرد: طبق این مصوبه همه نمایشگاه داران خودرو باید قبل از شروع کار خرید و فروش خودرو، پروانه تخصصی را از سازمان ثبت اسناد و املاک و تاییدیه مربوطه را دریافت کرده باشند، در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: در نشستی که با حضور نمایندگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اتاق اصناف، دادگستری و اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد برگزار شد،الزامی بودن دریافت پروانه تخصصی از سازمان ثبت اسناد و بررسی و عملیاتی شدن آن از طریق این اتحادیه به همه نمایشگاه داران خودرو ابلاغ شد.

حسینی اضافه کرد: همه صاحبان پروانه کسب در صنف نمایشگاه داران خودرو و همچنین کسانی که تاکنون نسبت به دریافت پروانه کسب از این اتحادیه اقدام نکرده اند، باید در ابتدا پروانه تخصصی را از سازمان ثبت اسناد و املاک دریافت کنند تا مجاز به معاملات و خرید و فروش خودرو در محل کسب خود باشند.

وی شمار دارندگان پروانه کسب معتبر از اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو در مشهد را ۸۵۰ نفر ذکر کرد.