لندن– ایرنا– سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در پی حمله اخیر شهرک‌نشینان صهیونیستی به ساکنان فلسطینی در نزدیکی شهر رام‌الله، برلزوم توقف آنچه چرخه مرگبار خشونت‌ها نامید تاکید و تصریح کرد که عاملان جنایت علیه غیرنظامیان باید پاسخگو باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پیتر استانو در کنفرانس خبری از بروکسل گفت: ما بار دیگر شاهد افزایش خشونت‌ها (میان فلسطین و اسرائیل) هستیم. چرخه مرگبار به رغم درخواست‌های مکرر اتحادیه اروپا و جامعه جهانی از هر دو طرف برای کاهش تنش‌ها، ادامه دارد.

وی حوادث اخیر در کرانه باختری را محکوم و تصریح کرد که این اتحادیه «بار دیگر تاکید می‌کند که اسرائیل موظف است از جان غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی محافظت کند».

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: اسرائیل باید جلوی خشونت شهرک‌نشینان را بگیرد و اطمینان حاصل کند که عاملان این خشونت‌ها پاسخگو باشند. اینطور نمی‌شود که آن‌ها به نابودی خودروها ادامه داده و با شلیک و پرتاب سنگ به مردم حمله کنند.

وی با بیان اینکه تداوم خشونت‌ها باعث افزایش آمار تلفات غیرنظامیان شده است بر لزوم آغاز روند مذاکرات معنادار تاکید کرد و افزود که اتحادیه اروپا در این زمینه آمادگی دارد که نقش خود را برای تسهیل گفت‌وگوها ایفا کند.

شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست دیروز (چهارشنبه) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها اقدام کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در ترمسعیا واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.