همدان- ایرنا- معاون اجرای احکام دادسرای همدان گفت: ظرف سه ماه نخست امسال تاکنون برای یک هزار و ۲۳۹ فرصت شغلی برای زندانیان این استان ایجاد شده است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دادسرای همدان، محمدجواد رضاپور گفت: یکی از اولویت های پیش بینی شده با کمک مجموعه زندان، فراهم کردن فرصت های حرفه آموزی و اشتغالزایی برای زندانیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده زندانی و زندانیان پس از آزادی است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته سه هزار و ۴۱۱ نفر از زندانیان همدان برای کسب مهارت های شغلی ثبت نام کردند که تا پایان سال سه هزار و ۲۴۰ نفر در آزمون دوره های آموزشی حضور یافتند.

معاون اجرای احکام دادسرای همدان افزود: امسال تاکنون ۳۰۴ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت، آموزش مهارتی به زندانیان این استان ارایه شده است.

رضاپور اعلام کرد: در این مدت برای یک هزار و ۲۳۹ نفراز زندانیان همدانی فرصت شغلی از طریق اعزام به کار زندانی به عنوان رأی کار خارج از زندان یا فعالیت در کارگاه های تولیدی واقع در زندان ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته به همت بنیاد تعاون زندانیان و فعالیت کارگاه های تولیدی این بنیاد، ۱۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به مددجویان رأی کار در رشته های شغلی مختلف از جمله مونتاژ شیرآلات دستمزد پرداخت شد.

وی گفت: کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان شامل خیاطی، مبل و سبدبافی، فرش بافی، انگشترسازی، نجاری، میناکاری، معرق، آرایشگاه و تهیه غذا است و زندانیان در این کارگاه ها ضمن حرفه آموزی، درآمد هم کسب می کنند.