شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته قوه قضائییه بر پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت توسط این قوه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرری گفت: قوه‌ قضائیه نشانه اقتدار و شمشیر تیز نظام جمهوری اسلامی است، به هر میزان که این نظام اقتدار داشته باشد وابسته به اقتدار این سه قوه، مخصوصا دستگاه قضا است.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: به همان میزانی که اقتدار نظام به این سه قوه است ، تضعیف این سه قوه هم تضعیف جمهوری اسلامی است، شاید اشکالات و انتقاداتی باشد اما این انتقادات نباید باعث تضعیف قوه ای که در راسش انسانی مجتهد ، عالم، مومن، شجاع و با تقوا است، شود.

وی خاطرنشان کرد: در بدنه قوه قضائیه کسانی حضور دارند که بسیار پاکدست و قضات شریف هستند و شما این اقتدار را در جاهای مختلف می توانید مشاهده کنید، همین قوه قضائیه در برابر ضدانقلاب و آشوبگران اقتدار خودش را نشان داد.

خطیب جمعه شهرری ادامه داد: دستگاه قضایی کشورمان در برابر زیاده خواهان و فرصت طلبان، قانون شکنان، حیف و میل کنندگان بیت المال و اموال عمومی، سوداگران مرگ، فرارکنندگان از موضوعات مالیات اقتدار خود را نشان داده است.

شاهچراغی به حادثه دلخراش هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش اشاره کرد و گفت: به حق شهید بهشتی معمار قوه قضائیه و عالمی جامع و اسلام شناس، مدیر و مدبر و با وجود اینکه خود یک مجتهد کامل بود اما ولایتمدار محض و گوش به فرمان امام راحل قرار دادشت. 

عدالت در زندگی مردم ملموس شود

امام جمعه پردیس گفت: بنا بر منویات رهبر معظم انقلاب توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این مهم عمومیت یابد.


حجت الاسلام سید حسین حسینی درخطبه های نمازجمعه این هفته پردیس ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: قضات واجد شرایط در دادگستری و دادگاه‌های انقلاب باید با استقلال و قدرت، بدون ملاحظه از مقامی، احکام اسلام را صادر کنند و در سراسر کشور بدون مسامحه و تعویق به کار پر اهمیت خود ادامه دهند.
وی افزود: از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان درخواست وانتظار داریم که برنامه های فرهنگی حمایت‌های خود را بیش از گذشته داشته باشند و از هدر رفت بودجه های فرهنگی دستگاه ها جلوگیری کنند تا بودجه های فرهنگی را در مسیر اصلی و مورد نیاز خود هزینه بشود.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت،توضیح داد: شایسته است به عید غدیر در این ایام با توجه به وصی و وارث و صاحب حقیقی غدیر در عصر حاضر بزرگ توجه ویژه داشته باشیم و جشن‌های مفصل شادی در چهار چوب دین و مملو از معرفت و بصیرت نسبت به امام زمان (عج) را برگزار کنیم.

مجازات عادلانه مجرمان از عوامل پیشگیری از وقوع جرم است
امام جمعه دماوند گفت: یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم مجازات عادلانه و بازدارنده و اجرای حدود الهی و برخورد قاطع با مجرمین است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت:

وی افزود: دادگستری وظیفه دارد طعم عدالت و احقاق حق در جامعه را به مردم بچشاند و با فساد مبارزه کند و حق مظلومان را از ظالمین بستاند .
خطیب جمعه دماوند ادامه داد: رشوه دادن و رشوه گرفتن و فساد درون دستگاه‌های نظام، خطری است که همواره قوای سه گانه مخصوصا دستگاه قضایی را تهدید می کند و باید مواظب آن بود .
فتاح دماوندی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کند، گفت: یکی از مشکلات دستگاه قضایی اطاله دادرسی و طولانی شدن مدت رسیدگی به پرونده هاست که مردم هم گله دارند .

وی تاکید کرد: تعداد زیاد پرونده های قضایی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست . باید با پیشگیری از وقوع جرم و آگاه سازی عمومی، از تشکیل پرونده های جدید و طرح دعوا های نو جلوگیری کنیم .

امام جمعه قرچک: محصول عدالت آرامش و آسایش برای مردم است
امام جمعه قرچک گفت: محصول اجرای عدالت در جامعه، آرامش و آسایش برای مردم است.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه قرچک با گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی یک یار با وفا، مطیع امر ولایت، دانشمند با فضیلت، عارف توانمند تاریخ ایران بود.

وی با تأکید بر این که یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضا، اجرای عدالت در جامعه است اظهار داشت: محصول ایجاد عدالت در جامعه، تامین آرامش و آسایش برای ملت است، شهید آیت الله بهشتی یک انسان مخلص وطراح مهندسی قضایی اسلامی بود.

خطیب جمعه قرچک ادامه داد: دشمنان قسم خورده نظام با تمام خباثت خود، شناخت خوبی نسبت به نیروهای موثر انقلاب داشتند و شاید ما نسبت به آنها آگاهی و شناخت نداشته باشیم ولی دشمن خیلی هدفمند عملکرد کرده و این افراد را به خوبی می‌شناسد از این رو دست به ترور آنان می‌زند.

اسماعیلی تأکید کرد: قوه قضائیه وظیفه اش احقاق حق حقوق مردم است، اهمیت این قوه طبق تعبیر امام راحل، قضاوت عادلانه اسلامی است و لازم است تا حقوقدانان مبانی دینی اسلام آگاهی داشته باشند.

تقدیم چهار هزار شهید در راه مبارزه با سوداگران مرگ

امام جمعه شهرقدس گفت: چهارهزار  شهید و ۱۲ هزار  جانباز از سوی کشور ما بعد از انقلاب اسلامی تقدیم راه مبارزه با سوداگران مرگ شده است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های امروز نمازجمعه شهرقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی سیاستش مبتنی بر زندگی طیبه است و همواره در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با تشکر از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی درخواست کرد: با کمک دیگر مسئولان پس از انتقال معتادان به کمپ و بازپروری و بهبود، نسبت به فراهم آوردن شرایطی برای فراگیری شغل برای آنها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: در روز هفتم تیر انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی باعث شهادت معمار دستگاه قضایی کشور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد.

پس از اقامه نماز جمعه شهرقدس، حجت‌الاسلام جوکار بر پیکر حجت‌الاسلام غلامعلی قدیانی پدر شهید بزرگوار و پیش نماز سالهای قبل شهرستان، نماز خوانده و پیکر ایشان بر دوش مردم نمازگزار شهرستان به سوی خانه ابدی تشییع شد.

به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس دادگستری شهرستان قدس سخنران پیش از خطبه ها بودند و به‌ همراه همکارانشان در میز خدمت حضور یافتند.