تهران- ایرنا- رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی ایران بر نقش پررنگ روسای کمیته‌های استانها در پیشرفت این رشته مهیج تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، جلسه هم اندیشی انجمن ماهیگیری ورزشی با حضور رییس انجمن، نایب رئیس، دبیر کل، اعضای هییت رئیسه، اعضای کمیته‌های کشوری، روسای کمیته‌های استانها و برخی از مهمانان ویژه در سالن جلسات فدراسیون هندبال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید عزیزی عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به حضور کنفدراسیون جهانی ماهیگیری ورزشی در نهادهای معتبر ورزشی دنیا و عضویت انجمن ماهیگیری ورزشی ایران در این نهادها باید اهمیت این رشته برای ما بیش از پیش باشد. این رشته توانایی پیشرفت ورزش چه ازنظر قهرمانی و چه ازنظر همگانی را دارد.

وی افزود: اخذ کرسی بین المللی امیر مصدق رئیس انجمن ماهیگیری ایران درقاره آسیا را هم باید به فال نیک بگیریم. با توجه به ارتباطات بین المللی مصدق حتی امکان ورود این رشته به گیمزهای معتبر حتی بازیهای آسیایی وجود دارد.

در ادامه امیر مصدق ضمن تقدیر و تشکر از حضور تمام حاضران در جلسه اظهار داشت: با توجه به سابقه فرهنگی و صفت پهلوانی درایران ما باید شخصیت ماهیگیری ورزشی را خودمان حفظ کرده و بالا ببریم تا بتوانیم الگوی مناسبی برای آحاد جامعه باشیم چون رشته ما جزو ورزش‌های با دیسیپلین است که در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا ثبت شده است.

وی افزود: ماهیگیری ورزشی می‌تواند به عنوان دیپلماسی ورزشی کمک های شایانی حتی به ارتباطات دیپلماتیک کشورعزیزمان ایران داشته باشد. به طور مثال ۱۴ نخست وزیر و رییس جمهور از سراسر دنیا از علاقه مندان فعال این رشته هستند که خود نشان از جایگاه بین المللی این رشته دارد.

رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی ادامه داد: به نظر من کیش گیمز نقطه عطف ورزش کشور و همچنین نوآوری موفق در ورزش بود که در آن ماهیگیری ورزشی پتانسیل بالای خود را به رخ همگان کشید و تصاویر جذاب مسابقات ماهیگیری ورزشی کیش گیمز در استایل های اسپینینگ ساحلی‌،‌ کستینگ و ترولینگ بارها از شبکه‌های ملی و سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و مورد استقبال قرار گرفت. در کیش گیمز چندین رکورد به نام ماهیگیری ورزشی ثبت شد که در تاریخ این رویداد بزرگ سال‌ها باقی خواهد ماند که از جمله این رکوردها میتوان به اولین مدال طلای بازیهای کیش گیمز توسط افشین مظفری در استایل کستینگ اشاره کرد.

مصدق اعلام کرد: همه ما باید در راستای توسعه ورزش های همگانی و همچنین فرهنگ سازی در دوستی با محیط زیست و جلو گیری از تخریب محیط زیست کوشا باشیم که ماهیگیری ورزشی جزو ورزشهایی است که می‌تواند به تحکیم روابط خانوادگی و همچنین بالا بردن قوای روحی وجسمی و ایجاد نشاط در جامعه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه روسای کمیته های استانی بازوان پرتوان این انجمن هستند، گفت: درصدد برگزاری مسابقات استانی و همچنین مسابقات قهرمانی کشور هستیم و انشاالله یکی دو سورپرایز بزرگ هم برای جامعه ماهیگیری ورزشی داریم که بزودی از آنها رونمایی می‌کنیم. همه باید در کنار هم در راستای پیشبرد اهداف ماهیگیری ورزشی گام برداریم و من برای تمام کسانی که در راستای کمک به پیشرفت جایگاه ماهیگیری ورزشی وحفظ شخصیت ورزشکاران این رشته قدم بر دارند فرش قرمز پهن می کنم.