ساری - ایرنا - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از اضافه شدن ۹۰ رشته حرفه جدید به رشته های آموزشی فنی و حرفه ای مراکز این نهاد خبر داد و گفت :‌ این رشته ها متناسب با نیازهای روز و تقاضای افراد از سال گذشته تاکنون به رشته های این مجموعه اضافه شده است .

سید حسین درویشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باتوجه به ظرفیت و منابع سرشاری که در مازندران وجود دارد اگر جوانان تحصیل کرده در مسیر مهارت آموزی حرکت کنند به معنای واقعی بیکاری در این دیار رخت بر می‌بندد، افزود : به عنوان نمونه در زمان حاضر واحدهای صنعتی استان به نیروی جوان و دارای مهارت نیاز داد و مدت‌ها است که برای جذب نیرو فراخوان داده است اما بسیاری از مراجعه کنندگان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارای مهارت نیستند و در مصاحبه اولیه برای کار در این کارخانه رد می‌شوند.

وی ادامه داد :‌تمامی آموزش های ارائه شده در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای مازندران رایگان است و هزینه ای برای مهارت آموزان ندارد پس نیروهای جوان می توانند با فراگیری این آموزش ها و پشتکاری که دارند زمینه اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان فراهم شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مجموع افرادی که در دوره‌های مهارت آموزی در استان شرکت کردند، دانش آموختگان دانشگاهی هستند، خاطر نشان کرد: به طور قطع در آینده با ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه، روند آمار بیکاری در مازندران کاهش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با در اختیار داشتن ۲۰ آموزشگاه دولتی با ۲۰۰ مربی و ۱۷۶کارگاه فعال و یک هزار و ۷۲۱ آموزشگاه غیردولتی خدمات آموزش حرفه ای را ارائه می کند.

وی گفت :‌ در حوزه آموزش های مهارتی بنا نداریم که این آموزش ها را در سیطره دولت حفظ کنیم موضوع برون سپاری فعالیت ها در دستور کار قرار گرفته است .

درویشی ادامه داد :‌در همین زمینه از ۱۷۶ کارگاه فنی و حرفه ای مازندران تاکنون ۶۰ کارگاره به بخش خصوصی واگذاری شد و ۲۷ کارگاه دیگر نیز در مراحل واگذاری قرار دارد .