ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گفت: مالکیت ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان تثبیت و برای آنها صدور سند شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید شایان مهر روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با تاکید بر تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی افزود: با ثبت و صدور ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان، میزان ۵۰۰ هزار هکتار به تعداد ۴۳ هزار قطعه از اراضی آذربایجان‌غربی دارای سند مالکیت شدند.

وی اظهار کرد: با صدور سند مالکیت، ضمن ارائه آمار دقیق نحوه استعلام نیز تسریع می‌یابد که بر این اساس اولویت اصلی این اداره‌کل در حال حاضر تثبیت و صدور سند اراضی و کشاورزی است.


وی با اشاره به اینکه نصف اسناد مالکین زمین و ملکی هنوز سند دفترچه‌ای هستند، ادامه داد: همه اسناد قدیمی نیاز به نوسازی و صدور سند تک برگ شمیمی دارند.

شایان مهر تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۹ هزار هکتار مساحت کل اراضی استان است که نزدیک به ۵۰ درصد از این اراضی تثبیت شده است.

وی با درخواست همکاری از شورای شهر و دهیاری‌ روستاها گفت: در جهت صدور اسناد کشاورزی حضور پررنگ شورا و دهیاری‌ها لازم است که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری باید متر به متر اراضی دارای هویت شوند.

مدیرکل ثبت و اسناد آذربایجان غربی با درخواست از مالکین قدیمی املاک استانی یادآور شد: سند دفترچه‌ای خود را به سند تک برگ تبدیل کنید و در این زمینه اداره ثبت اسناد آماده همکاری است.