به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق ۴۱ گانه استان اصفهان افزود: آموزش و پرورش بهعنوان اصلیترین، مهمترین و اساسیترین نهاد تعلیم و تربیت، هرگاه مورد توجه قرار گرفته، جامعه رو به تعالی حرکت کرده و در مقابل با بیتوجهی به آن، جامعه با چالش مواجه شده است.
وی از پروژه مهر به عنوان گستردهترین و مهمترین پروژه کشور نام برد و افزود: هیچ پروژهای به وسعت پروژه مهر نیست، زیرا بیش از ۱۶ میلیون دانشآموز و یک میلیون معلم را در سراسر کشور درگیر میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، همچنین با اشاره به اینکه ثبتنام مدارس، یکی از موضوعات مهم پروژه مهراست، گفت: بههمین دلیل باید بر آن نظارت ویژهای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری با سنجش بههنگام در موضوع ثبت کتب درسی و ثبتنام مشکلی گزارش نشد، افزود: ساماندهی فضا و نیروی انسانی نیز جزئی از پروژه مهر است که باید در آن چند موضوع مهم نظیر رضایتمندی مردم و تناسب ساختمان با جنسبت و دوره آموزشی مورد توجه باشد.
ایراهیمی ضمن اشاره به اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تصریح کرد: استان اصفهان در این آزمون یکهزا رو ۶۷۱ نفر سهمیه دارد که البته ممکن است تمام این ظرفیت تکمیل نشود و بههمین دلیل باید از هدررفت نیرو جلوگیری کرد.
وی از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق خواست که در انتصاب مدیران و تقسیمبندی معلمان به مدارس عادی دولتی توجه ویژهای داشته باشند و یادآور شد: توجه به محدودهبندی در موضوع ثبتنام نیز از مواردی است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد و فرآیند ثبتنام با نظارت دقیق و کافی انجام شود.
وی اهتمام به موضوع امتحانات نهایی را از جمله انتظارات استان از نواحی و مناطق آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: باید به موضوع تصحیح اوراق امتحانی توجه ویژهای داشت و از تمام ظرفیت موجود برای تصحیح اوراق باقیمانده استفاده کرد زیرا انتظار ما قرارگیری استان در رتبه اول تصحیح اوراق کشور است.
وی با اشاره به لزوم ورود مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان به زمینههای کاری یادآور شد: ورود مدیر آموزش و پرورش به حوزههای مختلف، موجب به حداقل رسیدن مشکلات و مسائل خواهد شد.
ابراهیمی بر لزوم پیگیری دقیق و فوری مسائل حقوقی تأکید کرد و افزود: برخی در پی دستاندازی به املاک آموزش و پرورش هستند که نباید چنین اجازهای را به آنان داد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش دانست و گفت: هر برنامهای باید مطابق با یکی از بخشهای سند تحول بنیادین و در راستای تحقق یکی از اهداف آن باشد تا خروجی مدنظر سند تحول بنیادین حاصل شود.
در سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.