همدان- ایرنا- رییس هیات ووشو همدان گفت: حواشی ایجاد شده از سوی خانواده ده پهلوان در مسابقات ووشو قهرمانی کشور در زاهدان و به دنبال آن در تهران از اراده و اختیار ما خارج است و بدون شک هرگونه تصمیم و اقدام و یا پاسخ به این حواشی ها هم از سوی خود فدراسیون ووشو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رقابت‌های ووشو قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور در حالی به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار شد که درگیری شدیدی بین احسان ده‌پهلوان پدر چند سانداکار اهل شهرستان نهاوند همدان با عوامل برگزاری و برخی داوران شکل گرفت که کار به ورود نمایندگان حراست و بازداشت کشیده شد.

به دنبال این اتفاق، فدراسیون ووشو با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: بررسی دقیق موضوع و دریافت گزارشات مربوطه مراتب را با جدیت تمام و تا اجرایی شدن حکم و اخذ حکم جدید از مجرای قضایی پیگیری خواهد کرد.

احسان ده پهلوان پیش‎تر در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران سال گذشته (۱۴۰۱) که در محل آکادمی ملی ووشو برگزار شد بود، چنین اقدامی را تکرار کرده بود که پس از اظهار ندامت و پشیمانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به مدت ۳ سال از حضور در ورزشگاه و کلیه فعالیت‌های مرتبط با ووشو و جبران کلیه خسارات وارد شده محروم شده بود.

همچنین پس از شکایت رسمی فدراسیون ووشو از این فرد خاطی به دلیل اتفاقات یاد شده در سال گذشته، بنا به حکم دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران (جزائی سابق) ، به خاطر تخریب به ۷ ماه حبس و بخاطر اخلال در نظم به ۸ ماه حبس تعزیری درجه ۶ و همچنین ۲۷ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

عباس بیک محمدی رییس هیات ووشو استان همدان با ابراز تاسف نسبت به این حواشی اظهار داشت: فدراسیون باید با تشکیل کمیته انضباطی برخورد قاطع را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بانوان ووشوکار ده پهلوان به دلیل درگیری‌های سال گذشته سه دوره محروم شده بودند و اگر اکنون این اتفاق تکرار شده، ضعف مدیریتی است.

بیک محمدی بیان کرد: باید پرونده حواشی ایجاد شده به طور دقیق بررسی شود، اگر حق خوری در جریان مسابقات صورت گرفته نیاز به بازنگری و بررسی بیشتر است.

وی ادامه داد: حضور دختران ده پهلوان در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی شهر زاهدان هیچ گونه منع قانونی نداشته است چرا که فدراسیون این مجوز را صادر کرده بود.

بیک محمدی افزود: هیچ گونه اهرم بازدارنده برای عدم حضور آنها در مسابقات وجود نداشت، حتی در رقابت های انتخابی استان نیز دختران ووشوکار ده پهلوان برنده شدند.

وی یادآور شد: هیچ یک از بانوان استان همدان سرپرستی این تیم را برای مسابقات کشوری زاهدان قبول نکرد و به اجبار مادر آن‌ها را سرپرست کردیم و حتی مربی تیم نیز به محض مشاهده جنجال پدر این خانواده قبل از عزیمت به زاهدان، در فرودگاه تهران، از همراهی آن‌ها انصراف داد و به همدان بازگشت.

وی گفت: ماجرا از این قرار بود که آنها با تاخیر به فرودگاه رسیدند و جنجال شد و در نهایت با پرواز زابل و سپس به صورت زمینی راهی زاهدان شدند.

بیک محمدی اضافه کرد: کمیته انضباطی فدراسیون ووشو این بار باید با دقت عمل بیشتر و به دور از هرگونه مسایل جانبی، رای قاطعانه صادر کند.

وی افزود: اگر به واقع در حق فرزند این پدر ووشوکار اجحاف شده، نیاز به تجدید نظر است و در غیر این صورت باید با رای قاطع، عامل بازدارنده باشد تا بازهم شاهد این اتفاق‌ها نباشیم.