ارومیه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در ۲ ماهه اول سال ۱۱ هزار و ۵۵۱ معاینه بالینی بر اثر تصادفات و نزاع و درگیری در پزشکی قانونی استان پرونده ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی ادیب‌فر روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در یکسال گذشته ۷۲ هزار و ۱۴۶ مصدوم بر اثر نزاع و درگیری در پزشکی قانونی در حوزه معاینات بالینی ثبت پرونده کرده‌اند که این آمار در ۲ ماهه اول سال شامل ۳۹۴ فوتی و ۴۸۱ پرونده آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: برای ۲ هزار و ۲۲۵ جسد نیز در سال گذشته ضمن معاینه، گواهی فوت صادر شده و ۲ هزار و ۹۱۹ پرونده آزمایشگاهی با ۱۰ هزار آزمایش نیز ثبت شده است.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری اضافه کرد: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۱۸ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی در سال گذشته ثبت شده که این آمار در ۲ ماهه اول امسال چهار هزار و ۶۸۵ مورد بود.

ادیب‌فر با تشریح آمار نزاع و درگیری یادآور شد: ۵۶۹ زن و یک هزار و ۷۱۶ مرد در فروردین ماه، ۶۲۰ زن و یک هزار و ۷۸۰ مرد در اردیبهشت ماه بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آمار ۲ ماهه اول سال گفت: یک هزار ۴۱۲ مرد و ۷۰۴ زن آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

ادیب‌فر در ادامه آمار ۲ ماهه اول سال در زمینه فوتی جاده‌های شهری تاکید کرد: ۲۱ نفر در خیابان‌های درون شهری، ۷۱ نفر در جاده‌های برون شهری و ۶ نفر در مسیرهای روستایی بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۴۶ مورد غرق شدگی، ۲۰ مورد برق گرفتگی، ۷۵ مورد سوختگی و ۳۰ مورد مسمومیت در میان فوتی‌های سال گذشته داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با تاکید بر ماده ۵۶ جوانی جمعیت در خصوص سقط جنین افزود: در سال گذشته از ۲۹۳ پرونده در کمیسیون سقط جنین به ۲۴۸ مورد مجوز صادر شد که این آمار در ۲ ماهه اول سال جاری، ۴۵ پرونده است البته هنوز آماری در خصوص صدور مجوز ارایه نشده است.

وی یادآور شد: مشکلات و نارسایی‌های جنینی و مشکلات مادری از عمده پرونده‌های موارد سقط جنین است که صرفا تا چهار ماهگی جنین مورد تایید است.