تهران- ایرنا- «Summer Artist in Residence Program» عنوان رویدادی است در مرکز هنرهای تجسمی نیوجرسی برای هنرمندان شناخته شده‌ای که هنر آنها نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرکز هنرهای تجسمی نیوجرسی (VACNJ) از هفتم ژوئیه تا ۱۳ اوت میزبان کریستل لیمونایس، کرک مینارد و ام جی تایسون می‌شود؛ هنرمندان تجسمی کاری که هنرشان با وجود شناخته شده بودن نادیده گرفته می‌شود.

برای شرکت در این رویداد، بیش از ۷۰ هنرمند درخواست داده بودند که سه هنرمند از این تعداد انتخاب شدند.

گالری اصلی مرکز هنرهای تجسمی نیوجرسی به فضایی خلاقانه برای این هنرمندان تبدیل می‌شود تا روی شیوه‌های هنری خود تامل، مواد و تکنیک‌ها را آزمایش و ایده‌ها و رویکردهای جدید را بررسی کنند.

علاوه بر این، سه هنرمند از طریق گفت‌وگوهایی که خواهند داشت ضمن نمایش تکنیک‌های خود با مخاطبان و بازدیدکنندگان تبادل اندیشه خواهند داشت.

کریستن اوانجلیستا مدیر گالری‌های مرکز هنرهای تجسمی نیوجرسی گفت: این رویداد برای خدمت به نیاز هنرمندان حرفه‌ای است، به ویژه آن‌هایی که در موسسه‌های اصلی بزرگ‌تر شناخته شده بوده اما نادیده گرفته می‌شوند.

لمونیاس برای این رویداد جدیدترین اثرش را رونمایی می‌کند؛ او صحنه‌هایی از زنان سیاه‌پوست را به تصویر می‌کشد که در حال انجام کارهای خانگی هستند.

لمونیاس مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه نیوجرسی سیتی در سال ۲۰۱۸ و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه فلوریدا جنوبی در سال ۲۰۲۲ دریافت کرد. او در سال ۲۰۲۱ دوره رزیدنتی را در گوتنبرگ آرتس، نیوجرسی به پایان رساند و بورسیه ۲۰۲۲ لین و جان کرنی را برای سهام در گالری افرو دریافت کرد.

کرک مینارد هنرمند و مربی نسل دوم گویانایی-آمریکایی و اصالتا اهل بروکلین است، نقاشی‌ها و طراحی‌های او جریان‌های پنهان سیاسی فرهنگ و هویت در آمریکا را از طریق پرتره و ترکیب بندی به تصویر می‌کشد.

و ام جی تایسون هنرمند و جواهرسازی است که رابطه بین مردم و دارایی‌هایشان را از طریق ترکیب و تبدیل جواهرات متعلق به گذشته اهمیت فرهنگی جواهرات، رابطه آن با بدن و ارتباط آن با زندگی شخصی افراد را بررسی می‌کند.