بندرعباس - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح ملی آموزش عملی نماز با عنوان «نماز کلید بهشت» برای هشت‌ هزار و ۵۰۴ سوادآموز این استان اجرا شد.

احمد جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز تعداد چهارهزار و ۵۱۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ کم‌سواد و یکهزار و ۵۳۲ نفر بی‌سواد بودند و این طرح تا پایان کلاس‌های سوادآموزی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در سال‌جاری احکام عملی نماز در مجموع براساس حجم ابلاغی سازمان در استان هرمزگان تبیین می‌شود.

معاون سوادآموزش هرمزگان اظهار کرد: این طرح در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان هرمزگان همچنان درحال برگزاری است و برای این منظور پنج‌هزار محتوای آموزشی در بین مخاطبان توزیع شده است.

جعفری، هدف از اجرای این طرح ملی را تقویت میزان آشنایی سوادآموزان با احکام نماز و ترویج معارف و فرهنگ درست‌خوانی ذکرهای نماز در بین آموزش دهندگان عنوان کرد و گفت: آموزش نماز به عنوان یک واجب دینی و پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز روحی بشر که عبودیت و پرستش است، در فعالیت‌های سوادآموزی جایگاه ویژه‌ای دارد.

تاثیرگذاری آموزش سوادآموزان بر توسعه و بهبود کیفیت خدمات سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش وپرورش هرمزگان همچنین بر نظارت از کلاس‌های سوادآموزی این استان گفت: از ابتدای شروع کلاس‌های سال جدید تاکنون بیش از ۱۰۰ نظارت حضوری و غیرحضوری در قالب تلفنی، اسنادی، میدانی و راستی آزمایی از سوادآموزان و فعالیت‌های سوادآموزی با کمک و هدایت ناظران آموزشی و اعضای گروه بهبود کیفیت استان و شهرستان‌ها و مناطق ثبت شده است.

جعفری افزود: نظارت مطلوب بر آموزش سوادآموزان می‌تواند در راستای توسعه و بهبود کیفیت خدمات سوادآموزی تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: نظارت مستمر بر فعالیت‌ها به‌ویژه کلاس‌های آموزشی در راستای سنجش کیفیت ارائه مطلوب خدمات سوادآموزی، از برنامه‌های اولویت‌دار و مهم این معاونت است.

معاون سوادآموزی هرمزگان ادامه داد: نظارت در فرایند یاددهی، یادگیری یکی از ضرورت‌های آموزش است و اهمیت حضور مسوولان سوادآموزی جهت اطلاع از روند تشکیل کلاس‌های درس و آگاهی از فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی این حوزه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این امر داشته باشد.

وی یادآورشد: در ادامه بازدیدها باتوجه به فرا رسیدن فصل امتحانات بیشترین تمرکز در بررسی صحت و سلامت فرایند ارزشیابی و ارزیابی در حوزه‌های امتحانی است.

جعفری تصریح کرد: اجرای نظارت به شیوه‌های حضوری و غیرحضوری توسط ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت، ارزیابی عملکرد و پایش فعالیت‌ها، تشخیص نقاط قوت و ضعف، ارتقای کیفیت برنامه های سوادآموزی و اقدام در برگزاری به موقع آزمون‌ها و تصحیح اوراق در برنامه حوزه سوادآموزی مورد انتظار است.

وی هدف از این نظارت و بازدیدها را قدردانی از تلاش فعالان حوزه سوادآموزی استان و ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین مخاطبان ذکر و بیان کرد: در راستای پوشش حداکثری و برگزاری مطلوب کلاس‌های درس در استان تلاش خواهیم کرد.