پردیس - ایرنا - چند طرح عمرانی، فرهنگی و حمل و نقل شهری امروز یکشنبه با حضور استاندار تهران و مسئولان شهرستان پردیس در شهر بومهن با هدف رفاه بخشی به شهروندان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزراش ایرنا، در سفر یک روزه استاندار تهران به شهر بومهن؛ اصلاح هندسی بلوار امام رضا ع با ۹۸ میلیاردریال، ساخت ۲ خانه فرهنگ با ۱۴۴ میلیاردریال، تامین زیر ساخت شهرداری الکترونیک با ۲۲۰ میلیارد ریال و تجهیز ناوگان موتوری شهرداری با ۱۵۰ میلیاردریال اعتبار افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

علیرضا فخاری در افتتاح و بهره برداری از طرح های شهر بومهن اظهار داشت: با همت شهرداری بومهن دو مجموعه فرهنگی در قالب خانه فرهنگ در دو ناحیه کم برخوردار دایر و افتتاح شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخشی ازمشکلاتی که مردم داشتند برای امورات رفاهی در سطح شهر مورد مذاکره قرار گرفت و قول مساعدی که شهردار دادند برای رفع مشکلات مردم قابل توجه است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: طرح هایی که مربوط به حوزه حمل ونقل عمومی بود از جمله اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل و امکاناتی که بایدشهرداری درخدمت مردم می‌گذاشت نیز در دستور کار قرار گرفت.
فخاری ادامه داد: مسیر ترددی کمربندی شمالی بومهن که سالهای گذشته متوقف بود باز و مشکل ترافیک شمال شهر بومهن مرتفع شد.

این مسئول با اشاره به مشکل فاضلاب شهر بومهن اضافه کرد: موضوع فاضلاب شهر بومهن به نظام ساخت و ساز این شهر برمی گردد که تابع شرایط لازم و استاندارد نبود و از قدیم به دلیل رعایت نکردن طرفین دستگاه های ناظر، مجری و مردم شکلی که باید در قالب طرح های تفضیلی شهر صورت می پذیرفت انجام نشده و به طور طبیعی امروز شاهد پیچیدگی و خمیدگی در ساخت و سازها هستیم.

استاندار تهران گفت: مشکلاتی در شهر ایجاد شده و ساماندهی فاضلاب منوط به ساماندهی سکونت گاه ها از طرق سرمایه گذاری برای ایجاد کانال های فاضلاب است.

فخاری با بیان اینکه تنها ۲ درصد از روستاهای استان تهران لوله کشی گاز ندارند، خاطرنشان کرد: بیشتر نقاط استان از نعمت گاز بهره مند هستند و تنها مناطقی که تراکنش جمعیتی کمی دارند هنوز لوله کشی گاز نشدند.

وی با اشاره به واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: بیشتر امور عمرانی این واحدها انجام شده و تنها بخشی از خدمات جانبی زیر بنایی باقیمانده که باید تامین شود تا به بهره برداری برسد.

این مسئول اظهار داشت: اقداماتی از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان تهران در جهت تکمیل واحدها شاهدیم که به زودی واحدها قابل بهره برداری هستند.

استاندار تهران با اشاره به موضوع تامین و مصرف برق، خاطرنشان کرد: موضوع برق بحث جدی است که با سطح نزولات آسمانی همخوانی دارد، بارش های امسال کم هستند و در حوزه سدهای مولد برق کمبود داریم و برای تولید برق با مشکل مواجه هستیم.

وی بیان کرد: رهاسازی آب سد ها ما را دچار مشکل کمبود آب مصرفی و آشامیدنی می کند که ناچاریم در شبکه مواردی را برای جبرانی در نظر بگیریم.

این مسئول افزود: با برنامه ریزی امور آب با تعادل بخشی بین سرانه مصرف بخش آشامیدنی و مربوط به تولید برق مشکل کمبود آب را مرتفع می کنیم.

فخاری با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق توصیه کرد: جلوگیری از اسراف در مصرف آب و برق می تواند به ایجاد شرایط پایدار کمک می کند.

این مسئول تاکید کرد: از ساکنان استان تهران درخواست و انتظار داریم که برای استفاده بهینه از ۲ عنصر اساسی و حیاتبخش رعایت چارچوبها و اصول را داشته باشند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.