تهران – ایرنا – مواضع تروریست های «جبهه النصره» و همپیمانانش در استان «حماه» بار دیگر هدف حمله هوایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرنگار روزنامه الوطن روز یکشنبه از استان حماه اعلام کرد که ارتش سوریه با گلوله باران شدید توپخانه سنگین، مواضع تروریست های جبهه النصره و همپیمانانش در استان حماه را در هم کوبید.

ارتش سوریه در پاسخ به تشدید حملات تروریست ها در استان حماه به مردم غیرنظامی، مواضع جبهه النصره و متحدانش در دشت الغاب و ارتفاعات الزاویه را با توپخانه سنگین هدف قرار داد.

عناصر گروه تروریستی النصره پیش تر، شهروندان غیرنظامی سوری در مناطقه السقیلبیه، سلحب و دیر شمیل را با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار داده بودند که در جریان آن تعداد زیادی از آنان از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شدند.

یک منبع میدانی ارتش سوریه به الوطن گفت: ارتش با توپخانه سنگین مواضع تروریست ها در مجاورت روستای الزیاره و منطقه اجرای پروژه های آب در شمال غربی دشت الغاب و در ارتفاعات زاویه و اربعین در حومه جنوبی ادلب و الفطیره، فلیفل و سفوهن را منهدم و خسارات بسیاری به آنان وارد کرد.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که نیروی هوایی مشترک سوریه و روسیه برای دومین بار طی ۲۴ ساعت مجموعه حملاتی را علیه مواضع «النصره» و گروه تروریست موسوم به «حزب اسلامی ترکستانی» در حومه ادلب و لاذقیه انجام دادند. منابع محلی گفتند که دو هواپیمای جنگی حملات دقیق و مستمری را علیه این پایگاه تروریستی انجام دادند. جبهه النصره از این پایگاه برای برخاست و نشست پهپادها استفاده می کرد. این پایگاه در اثر حملات هوایی سوریه و روسیه کاملا منهدم شد؛ به گونه ای که تا نیم ساعت پس از آغاز حمله، همچنان صدای انفجار مکرر در آن شنیده می شد.

المیادین افزود: گروهک وابسته به گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» نیز در محور جبل ابوعلی در حومه شمالی لاذقیه با سلاح خودکار به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که نیروی هوایی سوریه و روسیه نیز خودروهایی را که آنان در این حمله برای پناه گرفتن از آنها استفاده می کردند، هدف آتش خود قرار داد.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام رسانه های مخالفان دولت سوریه، در شمال سوریه نیز نیروهای اشغالگر ترکیه مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) را بویژه اردوگاه عین عیسی و اقامتگاه النخیلی در شرق این منطقه با توپخانه سنگین گلوله‌باران کردند.

همزمان، همان برخی منابع سوری از ورود کاروان نظامی جدیدی از نیروهای موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» به سرکردگی اشغالگران آمریکایی و مدعی مبارزه با داعش به مناطق تحت کنترل قسد از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در مرز سوریه با اقلیم کردستان عراق خبر دادند. این کاروان متشکل از ۲۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی گزارش شده است.

ارتش سوریه طی بیش از ۱۱ سال مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری، ضمن نابود کردن هسته های اصلی این گروهها ، موفق به آزاد سازی بخش وسیعی از خاک کشور از لوث وجود آنها شده است و عملیات علیه باقیمانده آنها در شمال سوریه ادامه دارد.

برچسب‌ها