گناوه – ایرنا – امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای آشنا کردن مردم با زندگانی و سیره و منش حضرت علی (ع) و تبیین جایگاه و واقعه غدیر است که باید در این شهرستان به نحو شایسته و همچون عاشورا برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: غدیر یک واقعه در یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه سرچشمه پاکی، حقیقت انکار ناپذیر و جاودانه در تاریخ اسلام است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شعار سراسری امسال عیدغدیر با عنوان " کوتاه‌ترین راه نجات، غدیر است"، باید در تولیدات، تبلیغات و فضاهای مجازی و حقیقی در شهرستان از آن بهره و نشر داده شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) که خود نخستین پیام رسان و مبلغ پیام غدیر بود، همین وظیفه خطیر را بر دوش تک تک امت اسلامی تا روز قیامت نهاده و باید آن را جامه عمل بپوشانیم.

رکنی‌حسینی گفت: بیان نام و یاد حضرت علی(ع) یک نوع عبادت است که نباید در یک روز و یک هفته به آن پرداخته شود بلکه باید در طول سال با اجرای برنامه های فرهنگی نگاه خاصی به این مهم شود.

وی افزود: امروز به نهج البلاغه اقیانوس عظیم فصاحت و بلاغت امیر مومنان حضرت علی (ع) در جامعه کمتر توجه و مظلوم واقع شده است و باید این اثر ارزشمند در کشور، مراکز علمی و آموزشی کاربردی و نهایت بهره برده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه اظهار کرد: این نهاد در گرامیداشت دهه امامت و ولایت برنامه‌های مختلفی در سطح پایگاه‌های بسیج و سطح شهر و روستا پیش‌بینی کرده است.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: بازسازی واقعه غدیر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در دهه امامت و ولایت به نمایش درخواهد آمد.

وی بیان کرد: شهرستان گناوه در اعزام کاروان ارتحال امام به تهران رتبه اول را از لحاظ تعداد زائران اعزامی و کمی و کیفی در سطح استان بوشهر کسب کرد.

دبیر ستاد غدیر گناوه اظهار کرد: این شهرستان در سال گذشته رتبه سوم را در زمینه اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت کسب کرد و امسال تلاش خواهیم کرد این رتبه را بالاتر ببریم.

عبدالحمید شیخی افزود: برگزاری دعای عرفه، همایش به سوی غدیر، جشن در روستاها و شهر، کاروان شادی در روز عیدغدیر، جشن عید مباهله، محفل انسی با قرآن، آموزش غدیرشناسی، پخت و توزیع اطعام توسط هیات‌های مذهبی، تکریم و تجلیل هیات‌های مذهبی، نهج البلاغه خوانی، برافراشتن پرچم سبز علوی و برپایی غرفه غدیر از مهم‌ترین برنامه های امسال دهه امامت و ولایت است.

دبیر و رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه اظهار کرد: باتوجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر، شاهدیم که در سطح شهر این نوع بنرها زیاد شده است که نیاز اجرای مصوبه موجود توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کند.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: این جلسه با دستور کار بررسی مصوبه‌های جلسه قبل و هماهنگی دهه امامت و ولایت، گرامیداشت هفته قوه قضائیه و هفته عفاف و حجاب برگزار شده است.