زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۴ مرکز مشاوره، ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در زنجان فعال است که از این تعداد سه مرکز به صورت تخصصی در حوزه بانوان فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل امور کتابخانه های استان، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان از ظرفیت خوبی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت در راستای آگاهی‌بخشی، توانمندسازی و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی گروه های مختلف از جمله جوانان و بانوان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروزه مسائل و دغدغه‌های گوناگونی در امور مرتبط با جوانان مطرح می‌شود و شواهد نشان می‌دهد ارائه آموزش‌های لازم می‌تواند در پیشگیری و کاهش بسیاری از این مشکلات موثر باشد.

این مسوول ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری می توان گامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه به ویژه جوانان برداشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز گفت: تاکنون حضور مشاوران و روانشناسان متخصص در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌ در حوزه خانواده و مهارت‌های زندگی، اثرات زیادی داشته و مورد استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

محمد رضاخانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی پایدار از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار بوده و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود و همکاری نظام یافته در تمامی زمینه‌های ممکن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی یادآور شد: تعامل فرهنگی همه جانبه مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان با اداره کل ورزش و جوانان، همکاری در برگزاری و اطلاع‌رسانی برنامه های فرهنگی مشترک، تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیت های ۲ دستگاه در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج امر ورزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان از جمله این تعهدات است.