تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در مورد کسب مقام پنجم در چلنجرکاپ آسیا گفت: برای این مسابقات اهداف فنی داشتیم که فکر می‌کنم به آن‌ها رسیدیم.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال زنان ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های چنجرکاپ زنان آسیا شرکت کرد، موفق به کسب رتبه پنجم شد و در آخرین مسابقه خود استرالیا را سه بر یک شکست داد.

فاطمه رشیدی، پس از کسب این پیروزی، اظهار داشت: برای مسابقه با استرالیا برنامه چیده بودیم. با توجه به اینکه استرالیا در روزهای آخر خوب کار کرده و نمایش خوبی ارائه داده بود، آنالیز این تیم را بر این اساس گذاشتیم که سرویس هدفمند بزنیم و با دفاع مهارشان کنیم.

وی با بیان اینکه برای مسابقات چلنجرکاپ آسیا اهدافی فنی داشتیم، ادامه داد: فکر می‌کنم به اهدافمان رسیدیم. یکی از اهداف تیم بالا بردن کارایی حمله با کم کردن اشتباه بازیکنان بود که از ۱۷ خطا در اوایل مسابقات به پنج خطا در هر بازی رسیدیم و این آمار خیلی خوبی است.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان افزود: بازیکنان جوانی به تیم ملی اضافه شده‌اند که در تورنمنت‌های کمی شرکت کرده‌اند. از طرفی نگین شیرتری پاسور تیم در چند تورنمنت نبود و دوباره اضافه شد. فکر می‌کنم این بازی‌ها خیلی به او کمک کرد که دوباره به اوج برگردد و با بازیکنان تیم هماهنگ شود. امروز تمام بازیکنان تیم حتی کسانی که جایگزین شدند خیلی کمک کردند.

وی گفت: از ابتدا هم گفتم به این تیم ایمان دارم. بازیکنان جوانی داریم که باید فرصت بازی داشته باشند چون بازی به بازی اشتباهاتشان کمتر می‌شود و تجربه‌شان بالاتر خواهد رفت.

منبع: فدراسیون والیبال