شهرقدس - ایرنا - نماینده شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی با مردم، امید را در جامعه تزریق کرد و به تصویر کشید.

حسین حق وردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارزیابی گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور اظهار داشت: صحبت‌های رئیس جمهور موجب امید آفرینی در بین مردم شد چراکه آیت الله رئیسی آینده امید بخشی را به تصویر کشیدند که به نظر بنده این خوب بود.

وی ادامه داد: وقتی ما نمایندگان مجلس، وزرا و در نهایت ریاست جمهور می خواهیم فضای آینده را امیدوار کننده نشان دهیم باید این فضا، آمار و ارقام ارائه شده را در سطح جامعه ملموس باشد، در این صورت این امید آفرینی به وجه احسن تاثیر گذار خواهد بود.

حق وردی افزود: بنده امیدوارم با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور، آینده جامعه ما بسیار امیدوار کننده باشد و مردم به عینه ببینند که زحمات دولت و مجلس به بار نشسته و از آن فضای یاس و نا امیدی که قبلا ایجاد شده بود بیرون آمده ایم.

وی در مورد ارزیابی از آمار و ارقام ارائه شده توسط رئیس جمهور گفت: بستگی دارد با چه دیدی به این مساله نگاه کنیم، قطعا از دید طرفداران و حامیان دولت آمار و شاخص ها امیدوار کننده است اما از دید منتقدان دولت شاید این چنین نباشد؛ آنچه که برای ما مهم است مشاهده شاخص های ارائه شده توسط مسئولان در جامعه است، اگر مردم ببینند این شاخص ها در کف میدان، خیابان و زندگی آنها هم اثر گذار بوده قطعا مباحث اعتماد به نظام، دولت و مجلس افزایش خواهد داشت.

این نماینده مجلس با یادآوری انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم مشارکت حداکثری را که همیشه مدنظر مقام معظم رهبری است، داشته باشیم باید وضعیت جامعه از نظر معیشتی و شاخص های اقتصادی تقویت شده و از نظر مردم قابل قبول باشد.

تثبیت و شیب نزولی قیمت کالاها در ماه های اخیر

حق وردی با اشاره به ثبات قیمت ها در ماه های اخیر اضافه کرد: در برخی کالاها نه تنها افزایش قیمت را مثلا در خودرو، سکه و ارز نداشتیم بلکه یک ثبات با تمایل رو به پایین به وجود آمده است.

وی ادامه داد: حال اگر دولت موفق شود که کاهش قیمت را در بازار خودرو، سکه و ارز ادامه دهد و تقویت کند قطعا آثارش را در تنزل قیمت کالاهای دیگر خواهیم دید و در نهایت کاهش تورم برای مردم ملموس تر می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با کاهش تورم و قیمت کالاها و محصولات به نحوی که برای مردم ملموس باشد افزایش مشارکت را در انتخابات پیش رو خواهیم دید.

از حل مشکلات گاز مایع صنایع تا مدرسه سازی در قدس

نماینده مردم شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی همچنین نتایج دیدارش با ۲ وزیر نفت و آموزش و پرورش را برای حل مشکلات مردم شهرستان قدس تشریح کرد.

حق وردی در مورد دیدار با وزیر نفت گفت: شرکت‌ های تولید کننده صنعتی در شهرقدس مشکلاتی در مورد گاز مایع داشتند که دستوری را از وزیر گرفتم، همچنین با توجه به مسولیت اجتماعی که وزارت نفت دارد تقاضا برای مدرسه سازی در جهت کمک به تامین سرانه های آموزشی برای سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد از وزیر داشتم تا به تامین بخشی از سرانه های آموزشی و ورزشی کمک شود که وزیر قول همکاری داد.

وی افزود: یکی از معضلات در آموزش و پرورش شهرستان های تهران، کمبود مدرسه، سرانه ورزشی و لزوم نوسازی فضاهای موجود است که در دیدار با وزیر اموزش و پرورش از او خواستم توجه ویژه ای به این شهرستان ها در عرصه مدرسه سازی داشته باشد.

نماینده مجلس اظهار داشت: قدردان خیران مدرسه ساز و شهرداری‌ها هستیم اما واقعیت این است که اعتبارات دولتی که برای مدرسه سازی اختصاص می یابد، کم است که از شخص وزیر در این رابطه هم درخواست کمک داشتم که او هم دستوراتی به مسئولان دادند.

وی با بیان حضور تعداد زیادی از اتباع خارجی در بعضی از شهرستانهای استان تهران گفت: درخواست شد کمیساریای عالی پناهندگان هم عنایتی کرده و در این شهرستانها از محل اعتبارات این نهاد، مدارس جدیدی احداث شود چراکه جمعیت آنها طبق آمار غیر رسمی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

حق وردی با اشاره به دیدارش با ریاست بنیاد مستضعفان هم یادآور شد: در شهرستان قدس باغی به نام باغ شازده با ابعاد حدودا ۴۰ هکتار وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن به صورت باغ و بخشی به صورت زمین است، دغدغه ای که مردم، اصحاب رسانه و مطالبه گران شهری داشتند این بود که این باغ به عنوان فضای سبز برای مردم شهرستان قدس حفظ شود؛ در دیدار من و شهردار شهرقدس با رئیس بنیاد مستضعفان، فتاح دستور داد آن قسمت از باغ شازده برای تامین سرانه های فضای سبز شهرداری و شهرستان مورد استفاده قرار بگیرد اما به این شرط که تا ابد به صورت باغ باقی مانده و هیچ وقت تغییر کاربری در آن صورت نگیرد.