بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان‌ بیرجند مطابق روزهای اخیر در وضعیت ناسالم‌ است.

اسدالله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در بیرجند ساعت هفت صبح امروز به ۱۱۰ رسید که وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی گفت: این شاخص برای سرایان ۱۴۰ است و این شهرستان نیز در شرایط ناسالم قرار دارد لذا در این شرایط افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: شاخص کیفیت هوا صبح امروز در شهرستان زیرکوه به ۵۵ رسید که در وضعیت قابل قبول است.

کیفیت هوا در بیرجند براساس شاخص لحظه‌ای عصر دیروز (یکشنبه) با شاخص ۳۰۲ در شرایط خطرناک قرار گرفت که در این شرایط افراد باید از فعالیت‌های خارج منزل خودداری کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شد.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان یکی از استان‌های بیابانی کشور بوده و با سیستان و بلوچستان و کرمان هم مرز است که در بهار و تابستان تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه درگیر گرد و غبار می‌شود.