به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا قیطاسی در رابطه با برنامه تحولی در بانک دی گفت: طبق تأکیدات رئیس بنیاد شهید بحث اصلی قرار گرفتن در مسیر تحول است، بانک دی از سال گذشته در مسیر تحول شروع به کار کرده و تمامی جامعه ایثارگری که شامل ۳۹۰ هزار نفر است و از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت میکردند از خدمات بانک دی بهرهمند شدند، تا قبل از این ۹۱ شعبه بانک دی در حال فعالیت بود که جهت ارائه خدمات مطلوب در سطح کشور امروز به ۲۰۵ باجه ارتقا یافته و میز خدمت نیز در مراکز بنیاد شهید فعال است و در مجموع حدود ۳۰۰ واحد بانکی در سراسر کشور نیز خدمات حضوری ارائه میدهند.
آمادگی هشت هزار واحد پستبانک در مراکز شهری و روستایی برای ارائه خدمات به ایثارگران
مدیرعامل بانک دی بیان کرد: با انعقاد قراردادی مابین بانک دی و پستبانک جمهوری اسلامی ایران، حدود هشت هزار واحد پستبانک در مراکز شهری و روستایی آماده ارائه خدمات به ایثارگران هستند.
قیطاسی افزود: ممکن است تعدادی از جامعه ایثارگری امکان استفاده از خدمات حضوری را نداشته باشند لذا خدمات غیرحضوری را فعال کردیم، در کنار آن هم قراردادی با پست بانک منعقد و هفته پیش اطلاع رسانی شد و طبق آن حدود ۸ هزار واحد پست بانک در مراکز شهری و روستایی سراسر کشور آماده ارائه خدمات هستند و در مراکزی که بانک دی باجه و یا میز خدمت ندارد و امکان دسترسی نیست نیز واحدهای پست بانک این خدمات را ارائه خواهند داد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه بانک دی اکنون با مشارکت شرکتهای خدمترسان و خدمات الکترونیکی بیش از هشت هزار دستگاه خودپرداز در سطح کشور دارد، تصریح کرد: در این راستا خدمات خوبی ارائه میدهیم و از این بابت جامعه ایثارگری به انواع خدمات بانکی از جمله بانک دی و شبکه بانکی دسترسی دارد.
قیطاسی خاطرنشان کرد: برای تأمین مالی و ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگری تفاهمنامهای با بنیاد شهید منعقد شده که البته از قبل هم بوده اما در امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته و توزیع استانی آن را بنیاد شهید انجام داده و تسهیل و آسانسازی صورت گرفته، ایثارگر در این موضوع نیاز به مراجعه حضوری ندارند و از طریق سامانه ایثار ثبت درخواست کرده و پس از تأیید بنیاد درخواست آنها به بانک دی ارسال میشود.