تربت‌حیدریه- ایرنا - رییس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: بر اساس مصوبه طرح جامع مدیریت حمل و نقل ترافیک ۷۵ دوربین باید نصب می‌شد که پس از هفت سال تنها ۲۵ دوربین در حوزه مدیریت شهری این شهرستان نصب شده است.

محسن قندهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۵ طرح جامع مدیریت حمل ونقل ترافیک باید ۵۱ دوربین نظارتی، ۱۸ دوربین ثبت تخلفات سرعت و ۶ دوربین عبور از چراغ قرمز در شهر تربت حیدریه نصب می شد.
وی بیان داشت: این در حالی است که سال ۹۶ در میدان مرکزی شهر تربت حیدریه تنها پنج دوربین نصب و بعد پنج سال وقفه در دوران مدیریت جدید شهرداری ۲۰ دوربین در نقاط مختلف شهر راه اندازی شد.
رییس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه با بیان اینکه تمام این دوربین‌ها نظارتی هستند، گفت: البته اکنون ۲ دوربین ثبت سرعت یکی در ورودی تربت از سمت مشهد و دیگری در شهرک ولیعصر به سمت تربت‌حیدریه در حال نصب است.
قندهاری افزود: دوربین‌های نظارتی فقط زمانی فعال هستند که آنلاین باشند، در حالی که دوربین ثبت سرعت در هر ۲ وضعیت آفلاین و آنلاین فعال و مشخصات کامل خودروها را ثبت و ضبط می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری تربت حیدریه برای نصب ۲ دوربین ثبت سرعت، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای نصب هر دوربین نظارتی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ است.
رییس سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه در ادامه به اقدامات اخیر شهرداری در حوزه تحولات رادیویی اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی دوربین‌های نظارتی آن است که چون سیستم ثبت آنها رادیویی بود، لذا هنگام ثبت اطلاعات امکان بروز خطا وجود داشت.
وی تصریح کرد: با همکاری شرکت مخابرات تربت حیدریه و با اجرای ۹ کیلومتر فیبر نوری از این پس کلیه ثبت اطلاعات به صورت دیجیتالی و فارغ از هرگونه بروز خطا در سامانه ترافیکی ضبط می‌شود.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.