تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از ارزیابی بیش از هشت عضو کابینه با نگاه مردمی خبر داد و گفت که دولت سیزدهم پاسخگو و پیگیر درخواست های مردمی چه در داخل کشور و چه هموطنانمان در خارج کشور با هر عقیده و نگاهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، درباره ارزیابی عملکرد وزارتخانه در دور دوم حضور مسئولان در پاسخگویی به تماس‌های مردمی گفت: پس از حضور رئیس‌جمهور در این مرکز و تاکید بر اینکه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به عنوان تب‌سنج دولت که باید گزارشات در دستور کار دستگاه‌ها و مدیران دولتی قرار بگیرد، این ارزیابی از ۳۰ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: رئیس جمهور تاکید دارد که این ارزیابی ها شفاف و بدون تعاوف با مسئولان، به مردم ارائه شود که سبب می شود دستگاه‌ها از میزان رضایت مندی مردم از آن دستگاه بر اساس شاخص‌های که این مرکز ارزیابی و ارائه کرده است، مطلع شوند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت:‌ تاکنون ارزیابی بیش از هشت عضو کابینه بر اساس شاخص‌ها و با نگاه مردمی انجام و این باعث شده تا وزرا در جریان عملکرد مدیران میانی و دستگاه‌ها قرار بگیرند.

وی این کار را نقطه عطفی در دولت سیزدهم توصیف کرد که سبب می شود مردم بدون واسطه حرف بزنند و مسئولان بدون واسطه هم ارزیابی شوند و این روند بدون هیچ ملاحظه‌ای ادامه دارد.

صالحی درباره به روز رسانی آخرین آمار از ثبت مطالبات مردمی در دولت سیزدهم گفت: تا امروز بیش از چهار میلیون درخواست، تماس، طرح و مطالبات مردمی دریافت کردیم که بالای ۸۶ درصد از موارد انجام و ۱۴ درصد در حال پیگیری است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره مطالبات ایرانیان خارج از کشور در سفرهای رئیس‌جمهور هم گفت: ایرانیان مقیم در سفرهای رئیس‌جمهور با وی دیدار کرده و مطالبات خود را مطرح می کنند که عمده درخواست‌ها، کنسولی، قضایی، فردی و شخصی در زمینه سربازی است و حتی درخواست‌های عمومی هم در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه، آمریکای لاتین و چین داشتیم که دفتر ریاست جمهوری موضوعات را دسته بندی و به مجموعه‌های مختلف ارجاع دادند که بخشی از آنها هم به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی با تاکید بر اینکه این موضوعات پیگیری و از طریق وزارت امور خارجه به ایرانیان خارج کشور ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم با توجه به اینکه عنوان دولت مردمی دارد، پاسخگو و پیگیر درخواست همه افراد چه در داخل و چه در خارج کشور باشیم.