کیش- ایرنا- دبیرکل فدراسیون جهانی کلیستنیکس و استریت ورک اوت گفت: پیشنهاد میزبانی کیش از مسابقات جام جهانی این رشته ورزشی، به فدراسیون جهانی ارائه می‌شود.

«بهادر رزاقی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری مسابقات ملی کلیستنیکس در بازی‌های ساحلی کیش گیمز ۲۰۲۳،‌ اظهار کرد: سطح مسابقات در این رویداد ورزشی نشان داد که کیش توان میزبانی از مسابقات جام جهانی کلیستنیکس را دارد.

وی سطح رویداد ورزشی کیش گیمز را عالی ارزیابی کرد و افزود: این رویداد تمامی استانداردهای بین المللی را دارا بود.

دبیرکل فدراسیون جهانی کلیستنیکس و استریت ورک اوت با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات ملی این رشته ورزشی خارج از تهران و در کیش برگزار شد، اضافه کرد:‌ کیش گیمز برای اولین بار در ایران میزبان مسابقات ملی بانوان در رشته ورزشی کلیستنیکس بود که مجوزهای لازم از وزارت ورزش و جوانان را داشت.

وی کیفیت مسابقات، امکانات مهیا شده برای تیم‌های ورزشی و برنامه ریزی دقیق را از ویژگی‌های کیش گمیز ۲۰۲۳ برشمرد و گفت: قطع یقین شاهد ارتقاء این رویداد ورزشی برای دوره‌های بعدی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، کلیستنیکس یک رشته ورزشی یا سبک تمرینی است که در آنها از وزنه استفاده نمی‌شود و تنها از وزن بدن به عنوان عامل مقاومت کننده (resistance) استفاده می شود.

بیش از یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور در قالب بازی‌های ملی کیش گیمز ۲۰۲۳ در جزیره زیبای مرجانی کیش حضور یافتند.